Aviseringar
Rensa alla

Clowner, rymdskepp och pepparkakor.


Ämnesstartare

Jag sitter i soffan, softar. Folk brukar kalla mig för en äkta schlook men jag vet inte jag. Tar mig en 3.5:a framför datorn. Kopplar av med Håkan Hellström istället för looptroop.

Känner stor gemensamhet med jorden. Jorden är vad allt är. Allt på jorden, kommer ur jord. Som kultiration så vackert sjunger. Och vi är alla en del av den här planeten. Tänkte när jag hörde en text på livskunskapen idag. Kom att tänka på något svenska akademien sjunger. Typ att, vem fan blir glad för att man är smal och vacker? Tänkte sedan på kepten röd, han sjunger om plastiga smajl som sitter fast.

Tänk ändå, om alla operara sig så att dom alltid ser glada ut, tänk när man är ledsen då...

Håkan Hellström borde bli punkare. Ge oss Håkan + lagom brölig gitarr och sköna basriff och snabbare trummor.

Just det, ur jord. En jord, ett folk. Med samma mål. Vad spelar egentligen min roll som individ egentligen upp på jordens scen? Ingenting om jag inte tar ställning och gör något.

Jag kan nog lugnt säga, jag älskar jorden, jag älskar allt som kommer ur jord. Jag älskar det inte lika mycket. Men jag älskar det. Jag älskar träden, jag älskar dom runda stenarna som tittar fram ur sanden efter regn, jag älskar rasisterna, jag älskar dig, jag älskar mig, men mest, älskar jag jorden.

Och kom inte och säg att vi inte har diskutionsunderlag, vi har massa underlag för duskutioner. Allt mellan clowner, rymdskepp och pepparkakor.


   
Citera
Ämnesstartare

[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

[tard]

Du läste nog inte allt, men det gört inget. [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Du läste nog inte allt, men det gört inget. [love]

fast det gjorde jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

fast det gjorde jag.

Läste du mellan raderna och utåt i universum?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Läste du mellan raderna och utåt i universum?

nä.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Älskar inte allt, inte ens i närheten. Kände att denna tråd behövde min optimism. Tja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar inte Håkan heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dzjugasjvili:

nä.

Synd. Tycker att du också ska börja flyga.

Supply and Demand:

Älskar inte allt, inte ens i närheten. Kände att denna tråd behövde min optimism. Tja.

Tjosan. [love]

Supply and Demand:

Orkar inte Håkan heller.

Men, erkänn att håkan skulle vara bättre i ett punkband!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Tjosan. [love]

[cool]

Ensamvargen:

Men, erkänn att håkan skulle vara bättre i ett punkband!

Har nog bara hört typ två låtar, utifrån dem vill jag nog säga att han inte passar inom musikbranschen överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och hur menar du att alla människor har samma mål?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Och hur menar du att alla människor har samma mål?

Alltså, det är ett citat från Rasjhoe –”one earth, one people” som även citeras i kultiration - ur jord.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Alltså, det är ett citat från Rasjhoe –”one earth, one people” som även citeras i kultiration - ur jord.

Så du vet ej vad som menas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Supply and Demand:

Så du vet ej vad som menas?

Är väl rätt säker på att personen som sade så åsyftade att vi alla kommer ur jord och kommer bli jord när vi dör också. Alltså samma mål. Skulle även kunna tolkas som att alla har samma mål, att bli lyckliga, vilket iallafall jag tror dom flesta människor vill bli. Sedan så är jag inte säker på att min knapphändiga översättning stämmer helt och hållet heller. Men det gör väl skit samma. Det viktiga för mig är min tolkning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Det viktiga för mig är min tolkning

Hm, oki oki. Tyckte rubriken var roligare än texten, är nog inte djup nog för detta.


   
SvaraCitera