Aviseringar
Rensa alla

Cmon, i need help!


Ämnesstartare

This is it: jag och mina kompis ska pierca öronen (wow, i know, väldigt buzigt) alltså då bara ja, ni vet, vanlig öronpiercing i öronsnibben. Iaf så undrar jag är det någon som har koll på åldersgränsen för det? Är det 16 som går eller måste man dra med sig en lapp/föräldrer(beroende på var). Ja, jag är lat som inte orkar att ringa och fråga. Och nej, jag tänker inte göra något så simpelt själv för att 1. jag har redan provat att göra det själv, fyfan vad huden är seg där (hej smärta) 2. allt som jag gör själv blir inflammerat förr eller senare.

ÅÅÅH, tacksam för svar innan jag blir galen.
Jag som trodde att google hade svar på allt, tji fick jag.


   
Citera

Det gör man hos frisören och du behöver inget tillstånd. Tror att min syster gjorde det innan hon var arton så det borde väl gå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tog mitt tredje hål hos en frisör.
"Hej, skulle vilja ta ett till hål i örat."
"Har du dina föräldrars tillåtelse?"
"Ja."
"Okej, följ med hit bort..."
Osv.
Så det är nog inga problem!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ah okej, tackar!
Känns lite dumt att släpa med sig mamma för att ta hål i öronen (flashbacks, 11 år, i think..), bra att man slipper det! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Det gör man hos frisören

Nej det gör man inte.


   
SvaraCitera

Moribund:

Nej det gör man inte.

öh, hål i öronen jo?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hål i öronen KAN man göra hos frisör, smyckesbutik, piercare eller hemma..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

öh, hål i öronen jo?

Nejdå! Det gör man med kanyl, på ett hygieniskt ställe, med någon som kan.


   
SvaraCitera

Moribund:

Nejdå! Det gör man med kanyl, på ett hygieniskt ställe, med någon som kan.

Om man vill det, ja. Tändare, nål och ett badrum.


   
SvaraCitera

playmymusic:

buzigt

Men frisören fungerar ju, även om riktiga piercare inte gillar pistoler. De flesta gör ju dock så. Åldersgräns nej. Jag gjorde det senaste hos sådan när jag var tretton, och då förekom inte ens några frågor.


   
SvaraCitera

Gå ej till en idiotisk frisör. Gör det hos en piercare som vet vad den håller på med istället. Det är bara ringa och höra hur det är med åldergränserna.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera