Aviseringar
Rensa alla

cola light


B3ll4
Ämnesstartare

Innehåller det verkligen bara en enda kalori och inget fett? men det är ju ändå inte nyttigt, vad är det som man går upp i vikt av? för det är väl inte bra ändå trots att det inte innehåller något av de 2 [tard] alla säger olika[shake]


   
Citera
Ämnesetiketter

Image


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

men svara på frågan istället? man kan inte veta allt [shake]


   
SvaraCitera

[smile]


   
SvaraCitera

Dagens ungdomar...


   
SvaraCitera

Om man ska gå ner i vikt ska man inte dricka cola alls. cp


   
SvaraCitera

socker


   
SvaraCitera

That's right, det innehåller ingen energi, du kan alltså inte bli tjock av det. [smile]
Sen kan det innehålla annat som påverkar din metabolism, men det vet ju inte jag.


   
SvaraCitera

har dom tagit bort det kemiska stridsmedlet[chocked]


   
SvaraCitera
B3ll4
Ämnesstartare

Budolicious:

Om man ska gå ner i vikt ska man inte dricka cola alls. cp

Jag skrev ingenstans att man skulle gå ner i vikt av det, jag undrade bara vad det onyttiga i cola light är.. en del säger att man inte går upp av det utan att man bara blir suegn på sötsaker, och andra säger att det är lika dåligt som vanlig cola. så jag bara undrar vilket som stämmer.[y] och jag är inget cp.[no-no]


   
SvaraCitera

B3ll4:

Jag skrev ingenstans att man skulle gå ner i vikt av det,

tänkte bara eftersom du gjort flera kaloritrådar här nu.
Ta inte åt dig[rolleyes]


   
SvaraCitera

jävla självförnekelsdryck


   
SvaraCitera

B3ll4:

Innehåller det verkligen bara en enda kalori och inget fett?

ät en hamburgare.


   
SvaraCitera

B3ll4:

så jag bara undrar vilket som stämmer.

Det är värre än vanlig cola


   
SvaraCitera

Det är de kemiskt framställda sötningsmedlen i lightdrycker vissa menar kan vara hälsovådliga, och kanske även miljöfarliga.

Man kan dock gärna frossa i andra syntetiska tillsatser som aromämnen, smakförstärkare, konserveringsmedel och färgämnen. Men kom ihåg att det för allt i världen inte är okej att dricka lightläsk.

Var försiktig med att förväxla/likställa sådant man inte går upp i vikt av med nyttigt. Och nej, det finns inget fett i läsk.


   
SvaraCitera