Aviseringar
Rensa alla

coldplay fans


Ämnesstartare

Själv är jag "musiker". Spelar gitarr bra, piano bra, bas o trummor hyfsat, sjunger okej.
Ofta känns det som om coldplays enda fans är typ tjejer i åldrarna 15 - 20 som endast lyssnar på fix you och the scientist och säger att de älskar coldplay. Finns det nåra musikintresserade där ute som också avgudar coldplay. förutom jag.

Coldplay e RIKTIG musik. e så trött på att alla som ska spela bara gillar hårdrock, metall...


   
Citera

vad som är "riktig" musik kan ju debatteras.

men ja coldplay är bra


   
SvaraCitera

coldplay fanns


   
SvaraCitera

ref var underbar live


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

personligen tycker jag Politiks e fan den mäktigaste låten jag hört live. sjukt bra både i globen och på stadion

härliga minnen[bigsmile]


   
SvaraCitera

har lyssnat på dem ganska länge, 02-03 där nångång.
fastnade direkt för politik, green eyes, clocks, yellow och in my place.
säkert fler, men mest dessa. och när live 2003-skivan kom så jag var jag ännu mer fast och kände ba typ "wow, tänk att få höra detta live".

nu har jag sett dem 3 gånger på två år, och det kommer bli fler 🙂

sen är inte viva la vida-skivan dålig, verkligen inte. den är helt underbar.
men det är synd att de började spelas på NRJ, så de nådde ut till alla fans som spelat sönder viva la vida och tror att de lyssnar på rock nu bara för det.
men kors i röven om inte darin kommer och gör en cover på den så den genast blir white trash-popigt-dålig. RAGE.

anyway. coldplay [love]


   
SvaraCitera

bara för att bryta combon: Coldplay är ett av de absolut tråkigaste banden, någonsin.


   
SvaraCitera

fyfan vad jag hatar coldplay, kopierar andra musik o kallar det sitt eget. åker på 2 års turne på ETT album osv osv.

så galet enkla låtar. vill bara ha pengar o ni som lyssnar på dom sväljer sörjan o tror att låtarna är ¨unika¨ och ¨bohemiska¨ lr nått


   
SvaraCitera

Budolicious:

Coldplay är ett av de absolut tråkigaste banden, någonsin.

danke


   
SvaraCitera

värde uppgift:

ni som lyssnar på dom sväljer sörjan o tror att låtarna är ¨unika¨ och ¨bohemiska¨ lr nått

inte det minsta.

men du lyssnar på metal och annat crap. vad är inte DET om för att vara "annorlunda" och sticka ut ur mängden isåfall?
de där sjunger ju inte direkt med själen om vi säger som så.


   
SvaraCitera

slackerbitch:

men du lyssnar på metal och annat crap. vad är inte DET om för att vara "annorlunda"

nope, lyssnar på riktig indiemusik


   
SvaraCitera

värde uppgift:

nope, lyssnar på riktig indiemusik

HAHA. åh ännu värre ju!
få höra vad du lyssnar på för underground indie-crap!


   
SvaraCitera

slackerbitch:

få höra vad du lyssnar på för underground indie-crap!

atm lyssnar jag på saturday looks good to me men du har med alla säkerhet inte ens hört dom. däremot kopierar dom inte andra låtar. hur många låtar har coldplay blivit stämda av för låt-kopering? 2-3-4-5 kanske? vet två iaf som stämt dom...

sen åkler man inte på världens jävla förlängda turne bara för att ta hem mer pengar. coldplay = 100% kosmetika


   
SvaraCitera

värde uppgift:

BLA BLA BLA

hahahahahaha.
1) bara det där med ditt band som du nämner "men du har med all säkerhet inte ens hört dom" tyder på att du försöker vara så äckligt unik och egen, för att du har hittat ett medelmåttigt band från någon skitig håla i USA/england, som du själv fick reda på av antingen någon äkta pretto-estet som lyssnar på och du ser upp till, eller hittat på last.fm typ.
jävla nolla.

tror ju inte riktigt att all musik du lyssnar på är så jävla okomersiell direkt, för annars hade du ju inte riktigt ha hittat den musiken du lyssnar på idag. för man kanske hittar ett band, och sen hittar man band som är liknande.
så SLUTA LEKA SÅ JÄVLA PRETTO, PRETTOBÖG!!!!!!11111

2) snacka geggamoja lilla du. det var enorma efterfrågningar från fansen ifall de inte kunde ut och toura en gång till. de sålde ju slut i princip överallt runtom i världen. (ja oj fyfan vad dåliga de måste vara om de säljer slut så mycket. ditt lilla indieband hade ju verkligen sålt mer om bara fler vetat om dem!)
chris martin och resten av bandet bjuder på en grym jävla show varenda gång de står på scen, vilket det inte är alla band/artister som lyckas med tycker jag. och det är en total eufori inom en som bryter ut när allsången startar, på vilken låt som helst. så stfu, kryp tillbaka där du kom ifrån. du har inte ens varit på en coldplay-konsert, och nä du lär säkert inte ens gå på en om du så får betalt för det. så jag tycker inte du ska uttala dig om det! =)


   
SvaraCitera

slackerbitch:

de sålde ju slut i princip överallt runtom i världen

Det gör britney spears och spice girls med... [smile]


   
SvaraCitera