Aviseringar
Rensa alla

College conspiracy


Ämnesstartare

Jag såg den här dokumentären och det har inget med att jag kommer studera eller inte. Det ska jag göra. Tyckte dock det skulle vara intressant att diskutera vad ni tycker/anser om den här dokumentären och om ni tror att det är något som kan hända här i Sverige med?


   
Citera
Ämnesstartare

Har det med rasismen att göra? Orkar inte se 1 timme lång dokumentär. Kan du sammanfatta vad den handlar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

Har det med rasismen att göra? Orkar inte se 1 timme lång dokumentär. Kan du sammanfatta vad den handlar om?

Nej ingenting med rasism att göra. Det har dock med utbildning att göra och den berättar väl att ett examensbevis betyder ingenting, iaf i USA.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

negrarnas fel


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

berättar väl att ett examensbevis betyder ingenting, iaf i USA

Nehe så vem som helst får bli hjärtkirurg bara man har lite arbetsmoral vad bra då skall jag bli det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

clickclack:

sammanfatta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

Nehe så vem som helst får bli hjärtkirurg bara man har lite arbetsmoral vad bra då skall jag bli det

De kritiserar väl det att man skall behöva genomgå utbildning i några år med skyhöga skulder i bagaget efteråt och inga jobb.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Anura:

Det har dock med utbildning att göra och den berättar väl att ett examensbevis betyder ingenting, iaf i USA.

nu är ju studiesättet helt annorlunda där och här. tycker vi borde sluta vara så yrkesfokuserade och läsa precis det vi vill. gör detta, lett till att jag snöar in mig på matte. är härligt.

obs orkar ej se dokumentären.

pizdakurac:

Nehe så vem som helst får bli hjärtkirurg bara man har lite arbetsmoral vad bra då skall jag bli det

klart inte, du utbildar dig till jobb också. men inte alls lika vanligt med yrkesutbildningar där som här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Orkar inte kolla på den men har hört att gymnasiebetygen är viktigast så att man kan komma in på bra skolor i USA sen spelar det inte så stor roll om man har bra eller dåliga betyg, fast det är bara sånt som jag har hört har ingen aning om hur det är egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizdakurac:

negrarnas fel

+1


   
SvaraCitera