Aviseringar
Rensa alla

College i USA med idrottsstipiendium


Ämnesstartare

Hej allihopa tankte bara tipsa om den har hemsidan www.athlecation.com om det ar nagon som skulle vara intresserad av att studera i usa och fortsatta med sin idrott efter gymnasiet. Jag anvande dom och ar i usa nu och det ar klockrent!!


   
Citera

Det finns väll inga idrotsmänniskor som sitter vid the interwebs?

Alla här är finniga nördar med glasögon som är rädda för idrott! [y]


   
SvaraCitera

McLuver:

Alla här är finniga nördar med glasögon som är rädda för idrott!

[no-no]


   
SvaraCitera

bojan:

Hej allihopa tankte bara tipsa om den har hemsidan www.athlecation.com om det ar nagon som skulle vara intresserad av att studera i usa och fortsatta med sin idrott efter gymnasiet. Jag anvande dom och ar i usa nu och det ar klockrent!!

Öhm som om jag skulle betala det [n]


   
SvaraCitera

Hehe, om ni är bra på idrott, varför inte bara söka direkt till universiteten (glöm inte då att ha rekommendationsbrev från din tränare) och göra en vanlig ansökan. Behöver universitetet en talangfull person inom en sport etc så kommer chansen att få scholarship/financial aid att öka.

Det är lättare än vad man tror att ansöka, dock inte lika lätt att få scholarship (om man inte ansöker till skolor som har garanterad scholarship till alla som behöver). Visst blir det lättare om de behöver ens sporttalanger eller musikaliska talanger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De vart det..inte sa latt att hitta bra skolor finns mycket skit plus sa ar det ratt dyrt utan bra scholarship!


   
SvaraCitera

myspip:

Det är lättare än vad man tror att ansöka,

Pengar?


   
SvaraCitera

McLuver:

Alla här är finniga nördar med glasögon som är rädda för idrott! [y]

/sign


   
SvaraCitera

Sovande:

Det är lättare än vad man tror att ansöka,

Visst kostar det 70 dollar per ansökan dock, om det är det du menar.
Dock om man verkligen inte har råd så betalar universitetet den summan.

Man ansöker ju om financial aid samtidigt, fast ju mer man behöver, desta bättre meriter bör man ha för att ha en chans. (Till vissa universitet, dvs de absolut bästa, så har de garanterad financial aid)


   
SvaraCitera

myspip:

Visst kostar det 70 dollar per ansökan dock,

Inte bara det koster också att få plugga där att bo där osv..


   
SvaraCitera

Sovande:

Inte bara det koster också att få plugga där att bo där osv..

Men det tas ju också in i financial aid beräkningen. I alla fall financial aid som är "need-based". För Ivy Leagues så ligger väl årliga avgiften på 50000 dollar. och average aid ligger på 33000 dollar per år. (det är anpassat på hur mycket pengar man själv har).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte ar amerikansk medborgare kan du inte fa financial aid daremot sa kan du fa Academic Scholarship eller Athltetic Scholarship vilket jag har, skolan kostar 26 000 dollar per ar varav jag far 20 000 i scholarship och resten sa kor ja pa csn. Anledningen till att jag anvande ICAC var for att schoalrship erbjudanden jag hade innan lag pa 40% och det gick inte ihop ekonomiskt, men visst kan man fixa det sjalv ocksa men man maste tanka pa att det ar en buisness for Coacherna i skolorna... om man ar en idrottare sa vill dom ha dig for det minsta dom kan fa dig att komma over for...


   
SvaraCitera

bojan:

www.athlecation.com

Vilken hemskt ful hemsida.


   
SvaraCitera

myspip:

Men det tas ju också in i financial aid beräkningen. I alla fall financial aid som är "need-based". För Ivy Leagues så ligger väl årliga avgiften på 50000 dollar. och average aid ligger på 33000 dollar per år. (det är anpassat på hur mycket pengar man själv har).

[tired]


   
SvaraCitera

Låst p.g.a

§5. Det är inte tillåtet för vare sig privatpersoner eller företag att annonsera eller göra reklam för vare sig föremål, tjänster eller kontakter på sajten, vare sig i forumet, i bloggen, i chatten eller liknande. Vid sådan förseelse kan Ungdomar.se att yrka på skadestånd.


   
SvaraCitera