Aviseringar
Rensa alla

Colour b4


Kivve:
Hur mycket har du färgat håret innan? Var beredd på att håret inte kanske blir den blonda du önskar. Har man färgat det för mycket så kan det ljusaste resultatet bli gul/ljusorgange. 
Jag skulle gå från mörkbrun till blond men pga att jg hade färgat det så mycket så blev det inte ljusare än orange i längderna. Och då blekte jag det ändå 3 ggr med någon månads mellanrum.
Enbart håret närmast hårbotten blev ljust och fint eftersom det var obehandlat

Blekning tar bort pigmenten, du kan få bort orangea toner i håret om du har tålamod nog att vänta. Silvertoning är någonting som är oerhört hjälpsamt för att slippa morotshåret!
Och 3 gånger räcker inte.. det krävs regelbunden underhållning för att få en ljus blond nyans. Silverbomb, silvershampoo/balsam, inte tvätta håret för ofta, inte borsta för ofta eller utsätta håret för höga temperaturer. 
Slingor kan också hjälpa till att få bort orangea skiftningar, då ser det mer naturligt och livfyllt ut.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Kivve:
Hur mycket har du färgat håret innan? Var beredd på att håret inte kanske blir den blonda du önskar. Har man färgat det för mycket så kan det ljusaste resultatet bli gul/ljusorgange. 
Jag skulle gå från mörkbrun till blond men pga att jg hade färgat det så mycket så blev det inte ljusare än orange i längderna. Och då blekte jag det ändå 3 ggr med någon månads mellanrum.
Enbart håret närmast hårbotten blev ljust och fint eftersom det var obehandlat

Jag har färgat mitt hår väldigt mycket innan, och jag är redo på att det kommer bli orange. Tänker använda mig av silverschampoo och toning också, så jag får väl bara hoppas på det bästa, haha 🙂 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Semla:

Blekning tar bort pigmenten, du kan få bort orangea toner i håret om du har tålamod nog att vänta. Silvertoning är någonting som är oerhört hjälpsamt för att slippa morotshåret!
Och 3 gånger räcker inte.. det krävs regelbunden underhållning för att få en ljus blond nyans. Silverbomb, silvershampoo/balsam, inte tvätta håret för ofta, inte borsta för ofta eller utsätta håret för höga temperaturer. 
Slingor kan också hjälpa till att få bort orangea skiftningar, då ser det mer naturligt och livfyllt ut.

Ja, förväntar mig att detta kommer ta ett par månader och jag får bara ha tålamod! Förresten så gick jag till kicks, maxi, kappahl och även till en hårsalong men ingen hade avfärgning. Vet du eller någon annan en bra sida där man kan beställa online? 🙂 


   
SvaraCitera

Musicc:

Ja, förväntar mig att detta kommer ta ett par månader och jag får bara ha tålamod! Förresten så gick jag till kicks, maxi, kappahl och även till en hårsalong men ingen hade avfärgning. Vet du eller någon annan en bra sida där man kan beställa online? 🙂 

Hmm.. Vanliga större ICA-butiker och liknande brukar ha sådant.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Semla:

Hmm.. Vanliga större ICA-butiker och liknande brukar ha sådant.

Gick till ICA-maxi (en väldigt stor affär som säljer nästan allt) där jag bor och det fanns inte Tumme ned


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Har beställ två förpackningar Colour b4 extra från amazon nu så den delen är löst


   
SvaraCitera
Kivve

Semla:

Blekning tar bort pigmenten, du kan få bort orangea toner i håret om du har tålamod nog att vänta. Silvertoning är någonting som är oerhört hjälpsamt för att slippa morotshåret!
Och 3 gånger räcker inte.. det krävs regelbunden underhållning för att få en ljus blond nyans. Silverbomb, silvershampoo/balsam, inte tvätta håret för ofta, inte borsta för ofta eller utsätta håret för höga temperaturer. 
Slingor kan också hjälpa till att få bort orangea skiftningar, då ser det mer naturligt och livfyllt ut.

Oftast så räcker det att bleka det 1 gång för mig. Då brukar jag få en gulaktig ton. 
Och tro mig, jag använde både silverschampo och färgbomb. Tror helt enkelt att mitt håret var för slitet och för behandlat. Fick klippa av det slitna och färgade det ljusbrunt istället.


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Kivve:

Oftast så räcker det att bleka det 1 gång för mig. Då brukar jag få en gulaktig ton. 
Och tro mig, jag använde både silverschampo och färgbomb. Tror helt enkelt att mitt håret var för slitet och för behandlat. Fick klippa av det slitna och färgade det ljusbrunt istället.

Saken är den att jag kommer undvika att bleka mitt hår tills jag absolut måste. Har hört att den värsta färgen sitter på topparna, och för några veckor sedan så klippte jag av mitt hår flera cm, mitt hår brukade gå nästan nedanför brösten och nu går håret till axlarna, så jag antar att jag klippt bort lite av det värsta. Kan någon tipsa om en bra asktoning btw? Har hört att det ska vara bra, och tänkt slänga in en asktoning i mitt hår när jag nästan uppnått färgen jag vill ha. 


   
SvaraCitera
Musicc
Ämnesstartare

Tänkte bara meddela att idag så avfärgade jag mitt hår med colour b4, och det funkade utmärkt. Mycket bättre än jag trodde! Mitt hår är ganska oranget, men till och med blont på vissa ställen. Vilket är ett bra resultat eftersom jag var mörkbrun innan. 


   
SvaraCitera