Aviseringar
Rensa alla

Concealer hjälp!


Ämnesstartare

Jag fattar inte, behöver man verkligen concealer? till att dölja mörka ringer under ögon och finnar? eller räcker det med bara foundation?


   
Citera
Ämnesstartare

verkligen panik det här, haha. nä men concealer använder man för att dölja små områden just som finnar eller mörka ringar, foundation använder man mer för att få en jämn färg i ansiktet och dölja stora rodnader eller liknande, inte för att kleta på ett fett lager i hela ansiktet direkt. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja det är det :P, så jag måste köpa concealer då [tired]


   
SvaraCitera

Du använder concealer, ja. Dutta försiktigt på concealer (den får inte vara för torr eller pudrig) Lägg den rätt också.

"Applicera försiktigt med hjälp av fingret under ögat och lägg krutet vid den inre ögonvrån och ljusa upp mot näsbenet, i stället för under ögonen"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

"Applicera försiktigt med hjälp av fingret under ögat och lägg krutet vid den inre ögonvrån och ljusa upp mot näsbenet, i stället för under ögonen"

Ah, varför ska man inte ha under ögonen mest? någon särskild anledning? källa osv?


   
SvaraCitera

The Elin:

Ah, varför ska man inte ha under ögonen mest? någon särskild anledning? källa osv?

Jag vet faktiskt inte men jag har alltid hört och läst att det är så man ska applicera den, tror det annars kan bli motsatt effekt att ringarna syns mer eller att det blir översminkat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Jag vet faktiskt inte men jag har alltid hört och läst att det är så man ska applicera den, tror det annars kan bli motsatt effekt att ringarna syns mer eller att det blir översminkat.

ah, okej.. Ska testa, har aldrig hört det/tänkt på det förut 😮


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så om jag köper http://www.hudoteket.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=16...

behöver jag ingen pensel då eller? För det skulle göra det lite billigrae iaf ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

metalex93:

behöver jag ingen pensel då eller? För det skulle göra det lite billigrae iaf ;o

jo det lär du behöva när den är i pulverform.. testa denna, jag älskar den! synd att den tar slut så fort bara 🙁 Enkel att använda och täcker helt okej! Man bara skruvar i botten så kommer det ut i penseln - bara att applicera.
Max Factor mastertouch alltså.

max-factor-mastertouch-under-eye-concealer_500x500.jpg


   
SvaraCitera

The Elin:

Bifogade bilder

[love]

Fast face har en otroligt bra också men den kostar lika mycket som den är bra.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera