Aviseringar
Rensa alla

Concerta....


mdma
 mdma
Ämnesstartare

Tja. 

För cirka 5-6 år sedan när jag gick i 8an så fick jag Concerta (tror jag iaf) utskrivet. 

Hur som haver, jag var skoltrött, sket i allt och ville absolut INTE äta medicin för att prestera bättre i skolan. 

Nu är det däremot ett nytt decennium och jag har tagit tag lite i mig själv, dock känns det nästan lika hopplöst som för 6 år sedan, nu till min fråga: eftersom jag fick medicinen utskriven genom BUP för 5 år sedan så är BUP inte så aktuellt för mig längre, så hur går jag till väga nu? Kan min tidigare medicinering hjälpa mina odds att få ny medicin utskriven igen? 

Tack på förhand/hud.


   
Citera

Adhd m o m e n t

Tbh så tror jag du är på helt fel forum för det första men du bör väll kunna på medicin utskriven så länge en doktor/psykolog tycker det är aktuellt?


   
SvaraCitera

Så du har gått på en adhd/add utredning förut? Isåfall borde det ju finnas kvar på papperna och underlätta utskrivning av ny medicin. Men vad vet jagRullar ögonen


   
SvaraCitera
mdma
 mdma
Ämnesstartare

Maymay:
Adhd m o m e n t

Tbh så tror jag du är på helt fel forum för det första men du bör väll kunna på medicin utskriven så länge en doktor/psykolog tycker det är aktuellt?

Någon borde det finnas som kan.

SDniklas:
Så du har gått på en adhd/add utredning förut? Isåfall borde det ju finnas kvar på papperna och underlätta utskrivning av ny medicin. Men vad vet jagRullar ögonen

Precis, utredningen gjordes för circa 5 år sedan, får rota fram papper, tackar!


   
SvaraCitera

Fan vad jag hatade min ADHD medicin.


   
SvaraCitera
Cobrak

Captain Jack Sparrow:
Fan vad jag hatade min ADHD medicin.

adhd medicin är riktigt gött ju Cool


   
SvaraCitera

Cobrak:

adhd medicin är riktigt gött ju Cool

Vad får dig att säga det?


   
SvaraCitera
Cobrak

Captain Jack Sparrow:
Vad får dig att säga det?

det är stimulerande 


   
SvaraCitera

Cobrak:

det är stimulerande 

Hjälper skitbra med koncentrationen! Amfetamin i mindredoser (medicin) hjälper oerhört mycket för de som behöver.


   
SvaraCitera
Cobrak

SDniklas:

Hjälper skitbra med koncentrationen! Amfetamin i mindredoser (medicin) hjälper oerhört mycket för de som behöver.

adhd meds är ish väldigt light tjack så yeah (nåt me metylfenidat & lisdexamfetamin)


   
SvaraCitera

Cobrak:

adhd meds är ish väldigt light tjack så yeah (nåt me metylfenidat & lisdexamfetamin)

Det bästa hade ju varit Adderall, synd det inte finns i Sverige.


   
SvaraCitera
Cobrak

SDniklas:

Det bästa hade ju varit Adderall, synd det inte finns i Sverige.

ohja, det innehåller ju både amfetamin och dextroamphetamine


   
SvaraCitera