Aviseringar
Rensa alla

Conky (Linux) + Um = Sant?


Åtta

Då blir det en fjärde post...

Jag frågade Mario om hjälp, och han föreslog att jag skulle urlencode både användarnamn och lösenord. Efter det så funkade det ypperligt.


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

Åtta:

Kan du inte ordna så att om de variablerna är tomma så returneras 0?

Du verkar ha fixat det! Jag är själv nybörjare i bash, detta är mitt 3dje script...

KID_IS_BACK:

Kan du lägga upp scriptet i en git-repo någonstans?

Är inte så insatt så att jag kan det, tyvärr.. 🙁

Åtta:

Ändrade lite. Kan tyvärr inte redigera min förra post.

Fint!

Åtta:

och han föreslog att jag skulle urlencode både användarnamn och lösenord

Hm, hur gör du det?


   
SvaraCitera
Åtta

Gifted:

Hm, hur gör du det?

Har inte lyckats hitta något sätt att göra det utan att använda sig av perl, python, php, eller nåt annat skoj. Så för tillfället så använder jag mig av ett externt php-skript som går att finna här.


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

Åtta:

Har inte lyckats hitta något sätt att göra det utan att använda sig av perl, python, php, eller nåt annat skoj. Så för tillfället så använder jag mig av ett externt php-skript som går att finna här.

Jojo, url-enkoda saker tror jag att jag har koll på, men vad är själva poängen?


   
SvaraCitera
Åtta

Gifted:

url-enkoda saker tror jag att jag har koll på, men vad är själva poängen?

Om man använder sig av någonting annat än a-z, A-Z och 0-9 så fuckar det sig annars. Jag använder t.ex. Å i mitt användarnamn, därför fungerar det inte att skicka det i en URL. Åtta blir t.ex. %C5tta.


   
SvaraCitera
Gifted
Ämnesstartare

Åtta:

Jag använder t.ex. Å i mitt användarnamn, därför fungerar det inte att skicka det i en URL. Åtta blir t.ex. %C5tta.

Ah, inget jag tänkte på mao. Fint att du löste det...

Hmm. men det bör ju kunna gå att göra.


   
SvaraCitera
Åtta

Gifted:

Hmm. men det bör ju kunna gå att göra.