Aviseringar
Rensa alla

"[...] considering how the avarage person washes their hair 8 or more times a week"


Ämnesstartare

amsi: var tredje dag elr mer sällan

oftast mer sällan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Och när jag tvättar så använder jag först typ såpa eller diskmedel sedan färgar jag håret med manic panic-toning, som egentligen är en hårinpackning med pigment i, så det sliter ej på håret.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
Och när jag tvättar så använder jag först typ såpa eller diskmedel sedan färgar jag håret med manic panic-toning, som egentligen är en hårinpackning med pigment i, så det sliter ej på håret.

blir det inte torrt av såpan/diskmedlet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: blir det inte torrt av såpan/diskmedlet?

Såpa är tallOLJA, så nej, verkligen inte. Av diskmedlet, ja, men använder det bara när jag känner att mitt hår är superflottigt och min hårfärg börjar bli blaskig, hårfärgen fäster nämligen bättre efter att man tvättat med diskmedel än med såpa. Båda är dock waaay bättre än när man tvättar med schampo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Såpa är tallOLJA, så nej, verkligen inte. Av diskmedlet, ja, men använder det bara när jag känner att mitt hår är superflottigt och min hårfärg börjar bli blaskig, hårfärgen fäster nämligen bättre efter att man tvättat med diskmedel än med såpa. Båda är dock waaay bättre än när man tvättar med schampo.

okej, använder inte ens schampo, ska tvätta med diskmedel innan jag färgar nästa gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: okej, använder inte ens schampo

Inte jag heller.

amsi: ska tvätta med diskmedel innan jag färgar nästa gång!

Do it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ni matrester i håret eller xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:
Har ni matrester i håret eller xD

kan du ngt om hår elr...börg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg: Har ni matrester i håret eller xD

Nej, men använder dessa mycket mer skonsamma produkter istället för hårdöden schampo.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

kan du ngt om hår elr...börg

Fick asmånga komplimanger om min hårkvalitet när jag hade långt hår? Och varje gång jag klipper mig. Helt seriöst, jag är lätt top 50 i världen när det gäller hårkvalitet, och top 10 i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soft

vanliga schampon och balsam+hårprodukter lägger sig som 1 hinna över håret som inte går att få bort och då är d bra att använda diskmedel

Bööööörg:

Fick asmånga komplimanger om min hårkvalitet när jag hade långt hår? Och varje gång jag klipper mig. Helt seriöst, jag är lätt top 50 i världen när det gäller hårkvalitet, och top 10 i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Edinburgh:

Gött, började känna mig lite ensam där. No 'poo!

vad nice


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
soft

vanliga schampon och balsam+hårprodukter lägger sig som 1 hinna över håret som inte går att få bort och då är d bra att använda diskmedel

använder mig av fruksft från djungeln..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bööööörg:

använder mig av fruksft från djungeln..

kan tänka mig d..


   
SvaraCitera
Vince

Internet har inte alltid rätt. Värt att komma ihåg.

Jag har förresten för mig att en källa som är skriven är mer övertygande än en muntlig källa. Men det läste jag från en skriven källa...


   
SvaraCitera