Aviseringar
Rensa alla

Cool låt från radion


Ämnesstartare

För ett tag sedan när jag väcktes av radion som vanligt fick jag höra en grym låt.

..."No one laughs at God in a hospital
No one laughs at God in a war
(repeat)
No one’s laughing at God in a hospital
No one’s laughing at God in a war

No one’s laughing at God
When they’re starving or freezing or so very poor

No one’s laughing at God"...

Tycker den är riktigt träffande om vårt sekulära samhälle, eller vad säger ni?


   
Citera

Lol.


   
SvaraCitera

Roll on:

Lol.


   
SvaraCitera

Öh, no shit? riskerar man att dö så sätter dödsångesten in och man griper efter halmstrån. På vilket sätt menar du att den är träffande?


   
SvaraCitera

Tycker hon sjunger irriterande och stör mig på den för att hon sjunger en sång om gud som verkar agnostisk och inte ateistisk 🙁


   
SvaraCitera

Okej, den är fin, men jag tycker ej att det är ett okej beteende att "analysera" en låt med Regina Spektor. Fast det är ju bara jag, förstås.


   
SvaraCitera
blum
 blum

Älskar henne men det är inte hennes bästa låt.


   
SvaraCitera

hon e så pretentiös och jobbig, så ytlig. som att säga krig är fel, alla vet om det, vem bryr sig om såna självklarheter. självgod låtskrivare. typiskt brudar att skriva såna låtar. [tired]


   
SvaraCitera

Maxwinner:

typiskt brudar att skriva såna låtar. [tired]

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dekadent:

riskerar man att dö så sätter dödsångesten in och man griper efter halmstrån. På vilket sätt menar du att den är träffande?

Knappast halmstrån.
Menar ju bara på att det är motsägelsefullt hur människan i nöd sätter sin tillit till sin Skapare, men när det är väl så bryr man sig inte om relationen med sin Fader.


   
SvaraCitera

minutz3:

Knappast halmstrån.
Menar ju bara på att det är motsägelsefullt hur människan i nöd sätter sin tillit till sin Skapare, men när det är väl så bryr man sig inte om relationen med sin Fader.

Man är bara taktisk och ganska så mycket desperat, man hade lika gärn kunnat bett till Satan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Man är bara taktisk och ganska så mycket desperat, man hade lika gärn kunnat bett till Satan.

Varför tillbe det skapade när man kan tillbe Skaparen?
Satan är underställd Gud och Gud kommer krossa honom när Domedagen är över.


   
SvaraCitera

Nej, den var inte cool


   
SvaraCitera

detta är bra gospel [cool]


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera