Aviseringar
Rensa alla

COOLA BILDER PÅ TIMUR LENK


Ämnesstartare

HÄR POSTAR VI COOLA BILDER PÅ MIN IDOL TIMUR LENK


   
Citera
Ämnesstartare

timur.jpgSEXY


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timur_defeats_the_sultan_of_Delhi.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEGACOOL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajazeth_-_Timur_-_J_N_Geiger.jpgSultan Bayezid

TIMUR LENK OCH HANS HUSDJUR I BUREN

HUSDJURET HETTE  SULTAN BAYEZID, FAST HAN VAR INTE SULTAN LÄNGRE PGA SÖG I JÄMFÖRELSE MED TIMUR LENK


   
SvaraCitera
Exner

Vem är det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad gav dig iden till tråden?

Exner: Vem är det?

En medeltida härförare med mongoliskt påbrå. Härskade i ett imperium som sträckte sig från mindre asien, till indien när det var som störst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Vad gav dig iden till tråden?
En medeltida härförare med mongoliskt påbrå. Härskade i ett imperium som sträckte sig från mindre asien, till indien när det var som störst.

inte till iran  och turkiet? eller tänker jag på fel person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

inte till iran  och turkiet? eller tänker jag på fel person

Turkiet är väl att betrakta som mindre asien senaste jag kollade?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: inte till iran och turkiet? eller tänker jag på fel person

Mindre asien = turkiet, Och det omfattade väl iran, såväl som afghanistan och en bit upp. Men gränsen gick vid indien, omfattade inte indien.

Du kanske tänker på någon av de khanate som uppstod efter djingis död. men de gränsdragningarna skiftade så vilt under en så kort period, över ett så stort område, att de knappt går att hålla koll på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Turkiet kan väl ses som mindre asien?

jag missade ''mindre''   Rodnar
ont han gifte sig med ngn av djingis khans ättlingar. cool inf0


   
SvaraCitera

Ja Timur Lenk är häftig och hemsk samtidigt. God damned Timurids förstör alltid för mig när jag spelar Ottomanska Riket :c (ett tag iaf, sen kollapsar de såklart).

Hittar ingen bra bild atm, återkommer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade: God damned Timurids förstör alltid för mig när jag spelar Ottomanska Riket :c (ett tag iaf, sen kollapsar de såklart).

EU3?


   
SvaraCitera

Vehnk: EU3?

Ja. Och eftersom jag är en greedy bastard och vill ha mycket pengar fastän jag borde satsa på andra grejer än handel vill jag alltid ha nån av de där provincerna som producerar peppar och grejer runt Röda havet och Persiska viken ganska tidigt. Timuriderna ställer till det :c 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade: Ja. Och eftersom jag är en greedy bastard och vill ha mycket pengar fastän jag borde satsa på andra grejer än handel vill jag alltid ha nån av de där provincerna som producerar peppar och grejer runt Röda havet och Persiska viken ganska tidigt. Timuriderna ställer till det :c

Det är alltid roligt att svälla på nomadernas bekostnad. Ser dock till att försöka knipa astrakhan i norr och dra ner över persien bort till indien, och arabien i söder. Muta österrikarna och så har du ryggen fri för expansion sedan.


   
SvaraCitera