Aviseringar
Rensa alla

Coop jobb ansökan 14 år


Ämnesstartare

hej jag undrar om man får jobba på coop eller Ica när man är 14 år om man är väldigt ansvarsfull och jag menar inte att sitta i kassan eftersom man måste vara 16 år. Typ att plocka fram saker och så istället . 

H


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har för mig att kassan kräver 18 år till och med. Det kan nog gå, beror väldigt mycket på butiken. Sök och se hur det går! Du har inget att förlora på det 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är nog bästa att fråga någon på coop om det. Men sommarjobb borde du väl kunna få?Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag jobbar på coop men tvivlar på att vi tar in 14-åringar Ledsen


   
SvaraCitera
hor4n

 Kassan kräver 16 år. Jag pratade med en Coop chef förra året och det tar inte inte in om man inte får sitta i kassan

 


   
SvaraCitera

Maki:
Jag har för mig att kassan kräver 18 år till och med. Det kan nog gå, beror väldigt mycket på butiken. Sök och se hur det går! Du har inget att förlora på det 🙂

nä, e 16 🙂 min kompis jobbar där^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Maki:
Jag har för mig att kassan kräver 18 år till och med. Det kan nog gå, beror väldigt mycket på butiken. Sök och se hur det går! Du har inget att förlora på det 🙂

shatter:

nä, e 16 🙂 min kompis jobbar där^^

Är nog olika för olika butiker.


   
SvaraCitera

Ganon: Är nog olika för olika butiker.

det gäller konsum iaf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shatter:

det gäller konsum iaf

Just när det gäller sådana stora kedjor som Coop har butikscheferna rätt mycket frihet att själva bestämma åldersgräns på olika saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur svårt kan det vara, vilken 10-åring som helst klarar av att skanna in varor och säga ett pris som kommer upp på skärmen...... Hur ofta snor kassörskorna cash ur apparaten?? alla affärer har ju typ gått över till såna där system när sedlarna kommer ut ur en maskin och mynten ur en annan direkt till kunden. Asså, aa. 10-åringar hade klarat d.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
hur svårt kan det vara, vilken 10-åring som helst klarar av att skanna in varor och säga ett pris som kommer upp på skärmen...... Hur ofta snor kassörskorna cash ur apparaten?? alla affärer har ju typ gått över till såna där system när sedlarna kommer ut ur en maskin och mynten ur en annan direkt till kunden. Asså, aa. 10-åringar hade klarat d.  

Vet ej hur seriös du är nu men Du får ju inte lov att sälja tex cigaretter om du är under arton och många affärer har ju fortfarande cigaretterna i vanliga kassan. Ganska övertygad att det gäller lotter och lättöl också. 

För övrigt arbetat på Ica Maxi, där var man tvungen att ha fyllt arton år. 


   
SvaraCitera

som 21 åring med tveksam framtid och tunn plånbok tycker jag att det är himla skönt att 14:åringar inte kan sno åt sig massa jobb. 


   
SvaraCitera

du ska fråga personalen eller så kan du vänta tills du praoar för om du är bra får du ett jobb där. Min mamma praoade i Arlanda flygplats och efter hon praoade så fick hon jobb där så vänta tills du får prao 🙂


   
SvaraCitera

 Min bror som är 12 "sommar" jobbar på ICA, han brukar hjälpa till att packa upp och sånt men inte sitta i kassan! Du kan väll bara fråga deras chef ist. Glad


   
SvaraCitera