Forumet - Coronavaccin - biverkningar?

Coronavaccin - biverkningar?

2254 0 36
Är osäker. Tog en dos för ca en månad sen. Jag har haft kramp i hjärtat har det känts som vissa dagar som jag inte förstått varför. I övrigt har jag nog mått som vanligt, inget som jag kan komma på.
Efter att jag tog sprutan kände jag mig varm, svettig och vimmelkantig, sedan väldigt trött. Så har jag känt mig vid ett eller två tillfällen förra året, kanske var nån gång i år också, inga allvarliga symtom precis.

Trevlig-Snubbe: Jag har haft kramp i hjärtat har det känts som vissa dagar som jag inte förstått varför.

Om du får ont i hjärtat efter vaccination bör du kontakta vården, det kan vara tecken på hjärtmuskelinflammation och är en känd (men ovanlig) biverkning av vaccinet. I de allra flesta fallen går det över helt av sig självt, men det är bra att kolla upp eftersom det potentiellt kan bli värre.

Spana också in:

Tog min första dos så sent som igår, moderna fick jag. Kände till en början ingenting, blev endast lite yr av injektionen. Men senare mot kvällen började det verka rejält i ena armen, något i den andra också. Kände mig ganska trött också, och när jag skulle gå och lägga mig var jag tvungen att sätta på två lager kläder för att jag frös så. De fick jag ta av under natten då jag istället var jättevarm, men nog inte febrig. Vaknade imorse med huvudvärk och illamående så fick bli sängliggandes idag. 

Cyendres: Tog min första dos så sent som igår, moderna fick jag. Kände till en början ingenting, blev endast lite yr av injektionen. Men senare mot kvällen började det verka rejält i ena armen, något i den andra också. Kände mig ganska trött också, och när jag skulle gå och lägga mig var jag tvungen att sätta på två lager kläder för att jag frös så. De fick jag ta av under natten då jag istället var jättevarm, men nog inte febrig. Vaknade imorse med huvudvärk och illamående så fick bli sängliggandes idag. 
Ojdå. Trist att höra. Hur illa är illamåendet? Rodnar

L Y S:
Vad är det?

Tian eller TIA eller är som jag förstått är en liten blodpropp täpper till blodcirkulationen i ett kärl i hjärnan. Symtomen är bland annat svårigheter att tala, förlamning i ansiktsmuskler, yrsel och dom kommer plötsligt.

Som tur är fick personen vård i tid och är återställd. Det hade kunnat slutat riktigt illa med stroke.

Tian kom några dar efter vaccinet.


SolSkur:
Tian eller TIA eller är som jag förstått är en liten blodpropp täpper till blodcirkulationen i ett kärl i hjärnan. Symtomen är bland annat svårigheter att tala, förlamning i ansiktsmuskler, yrsel och dom kommer plötsligt.

Som tur är fick personen vård i tid och är återställd. Det hade kunnat slutat riktigt illa med stroke.

Tian kom några dar efter vaccinet.

Berodde det på sprutan? 

SolSkur:
Tian eller TIA eller är som jag förstått är en liten blodpropp täpper till blodcirkulationen i ett kärl i hjärnan. Symtomen är bland annat svårigheter att tala, förlamning i ansiktsmuskler, yrsel och dom kommer plötsligt.

Som tur är fick personen vård i tid och är återställd. Det hade kunnat slutat riktigt illa med stroke.

Tian kom några dar efter vaccinet.
Hm, det var en allvarlig biverkning. Vet du vilket vaccin personen fick? Hur gammal är personen?

Ruttenfisk:

Om du får ont i hjärtat efter vaccination bör du kontakta vården, det kan vara tecken på hjärtmuskelinflammation och är en känd (men ovanlig) biverkning av vaccinet. I de allra flesta fallen går det över helt av sig självt, men det är bra att kolla upp eftersom det potentiellt kan bli värre.

Oh fan, då ska jag nog kontakta vården, jag har känt det av och till men det har inte blivit något allvarligt av det hittills men bättre då att kontakta vården så att det inte blir något på tok.