Aviseringar
Rensa alla

Coronavaccin - biverkningar?


Ämnesstartare

Om ja; vilka?


   
Citera

Är osäker. Tog en dos för ca en månad sen. Jag har haft kramp i hjärtat har det känts som vissa dagar som jag inte förstått varför. I övrigt har jag nog mått som vanligt, inget som jag kan komma på.
Efter att jag tog sprutan kände jag mig varm, svettig och vimmelkantig, sedan väldigt trött. Så har jag känt mig vid ett eller två tillfällen förra året, kanske var nån gång i år också, inga allvarliga symtom precis.


   
SvaraCitera

Trötthetskänsla och huvudvärk av första dosen. Inte jättekraftigt dock, inte ovanligt att jag har kraftigare huvudvärk i vanliga fall. Inte tagit andra än.


   
SvaraCitera

Trevlig-Snubbe: Jag har haft kramp i hjärtat har det känts som vissa dagar som jag inte förstått varför.

Om du får ont i hjärtat efter vaccination bör du kontakta vården, det kan vara tecken på hjärtmuskelinflammation och är en känd (men ovanlig) biverkning av vaccinet. I de allra flesta fallen går det över helt av sig självt, men det är bra att kolla upp eftersom det potentiellt kan bli värre.


   
SvaraCitera

Tog min första dos så sent som igår, moderna fick jag. Kände till en början ingenting, blev endast lite yr av injektionen. Men senare mot kvällen började det verka rejält i ena armen, något i den andra också. Kände mig ganska trött också, och när jag skulle gå och lägga mig var jag tvungen att sätta på två lager kläder för att jag frös så. De fick jag ta av under natten då jag istället var jättevarm, men nog inte febrig. Vaknade imorse med huvudvärk och illamående så fick bli sängliggandes idag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cyendres:
Tog min första dos så sent som igår, moderna fick jag. Kände till en början ingenting, blev endast lite yr av injektionen. Men senare mot kvällen började det verka rejält i ena armen, något i den andra också. Kände mig ganska trött också, och när jag skulle gå och lägga mig var jag tvungen att sätta på två lager kläder för att jag frös så. De fick jag ta av under natten då jag istället var jättevarm, men nog inte febrig. Vaknade imorse med huvudvärk och illamående så fick bli sängliggandes idag. 

Ojdå. Trist att höra. Hur illa är illamåendet? Rodnar


   
SvaraCitera
dwadw

Nej, fick pfizer och har inte fått några biverkningar. Ska ta dos 2 om någon vecka bara.


   
SvaraCitera

stiftelse:

Ojdå. Trist att höra. Hur illa är illamåendet? Rodnar

Inte alltför illa, blir nästan värre av att ligga ner för mycket. Gick över så fort jag fick i mig lite frukost 🙂


   
SvaraCitera

Inget alls av första.


   
SvaraCitera

Jag fick lite stickningar i båda armarna efter några timmar men det gick snabbt över. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cyendres:

Inte alltför illa, blir nästan värre av att ligga ner för mycket. Gick över så fort jag fick i mig lite frukost 🙂

Ah men kanon! 🙂


   
SvaraCitera

En jag känner fick tian några dagar efter sprutan. Ledsen


   
SvaraCitera
L Y S

SolSkur: tian

Vad är det?


   
SvaraCitera

Tian eller TIA eller är som jag förstått är en liten blodpropp täpper till blodcirkulationen i ett kärl i hjärnan. Symtomen är bland annat svårigheter att tala, förlamning i ansiktsmuskler, yrsel och dom kommer plötsligt.

Som tur är fick personen vård i tid och är återställd. Det hade kunnat slutat riktigt illa med stroke.

Tian kom några dar efter vaccinet.


   
SvaraCitera

L Y S:

Vad är det?

Tian eller TIA eller är som jag förstått är en liten blodpropp täpper till blodcirkulationen i ett kärl i hjärnan. Symtomen är bland annat svårigheter att tala, förlamning i ansiktsmuskler, yrsel och dom kommer plötsligt.

Som tur är fick personen vård i tid och är återställd. Det hade kunnat slutat riktigt illa med stroke.

Tian kom några dar efter vaccinet.


   
SvaraCitera