Aviseringar
Rensa alla

Coronaviruset har bekräftats hos en kvinna i Sverige, men troligtvis bär fler på viruset.


Ämnesstartare

Med tanke på att det i genomsnitt befinner sig 160 personer på ett flygplan mellan Kina och Sverige innebär det att i alla fall ett antal personer på det planet borde ha blivit smittade av kvinnan. Dessa människor vet ju inte om att de har viruset då det tar 5,4 dagar i genomsnitt att få symtom av den. Borde inte nyhetssändningar gå ut med detta? Detta är ju ett samhällsfarligt virus enligt experter och även unga, friska människor dör av det nu.


   
Citera

   
SvaraCitera

En väldigt trevlig värld vi lever i


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:
De gör ju det.  https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GGgL49/forsta-fallet-av-coronaviruset-i-sverige-isolerat-sig-sjalv

Jag menar, borde inte nyheterna berätta att fler människor kan vara smittade?


   
SvaraCitera

hellre corona än ww3 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper:
hellre corona än ww3 

Säker på det? Viruset kan ju vara farligare än ett krig. Sverige skulle aldrig blanda sig i ett krig, vi kommer vara precis lika fega som i ww2. Men ett virus kan ju nå alla delar av världen utan att kunna bli stoppat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

maymay.


   
SvaraCitera

KilleHär:

Jag menar, borde inte nyheterna berätta att fler människor kan vara smittade?

Nej, för det är irrelevant och uppenbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Nej, för det är irrelevant och uppenbart.

Det är ju väldigt relevant. Just nu säger de bara att ingen antagligen blivit smittad


   
SvaraCitera

KilleHär:

Det är ju väldigt relevant. Just nu säger de bara att ingen antagligen blivit smittad

Vilket säger att någon kunde ha blivit smittad. Så de berättade precis det som du ville att de skulle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

123fendas:

Vilket säger att någon kunde ha blivit smittad. Så de berättade precis det som du ville att de skulle.

Om jag får omformulera mig: De säger att ingen har blivit smittad eftersom kvinnan inte befunnit sig i närheten av någon. Men innebär det då att hon har teleporterat sig från Kina in i sin bostad? För i sådana fall anser jag att övriga befolkningen också borde få ta del av den teknologin då det kan lösa alla problem med koldioxid utsläpp.


   
SvaraCitera

KilleHär:

Säker på det? Viruset kan ju vara farligare än ett krig. Sverige skulle aldrig blanda sig i ett krig, vi kommer vara precis lika fega som i ww2. Men ett virus kan ju nå alla delar av världen utan att kunna bli stoppat.

ja asså om det blir krig så dör ju folk oavsett, även om det bara rör några länder så kommer alla andra länder också påverkas av det. Corona är dessutom inte som spanska sjukan. Nu kommer ju bara de som är oförsiktiga dö, eftersom att det drabbar främst äldre/folk med dåligt immunförsvar. Om det hade varit krig så hade 1000 personer dött hittills men det verkar gå långsammare för corona. Glatt skålande 
Plus att det går snabbare att hitta botemedel och vaccin än att få slut på ett världskrig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

widediaper: Corona är dessutom inte som spanska sjukan. Nu kommer ju bara de som är oförsiktiga dö, eftersom att det drabbar främst äldre/folk med dåligt immunförsvar

Skit snack alla kommer dö bara att acceptera


   
SvaraCitera

tussilagon:

Skit snack alla kommer dö bara att acceptera

keep your negativity for yourself.


   
SvaraCitera