Aviseringar
Rensa alla

Country


Ämnesstartare

Finns det fler än jag som lyssnar på countrymusik? [smile] Isf, vilken är din favoritlåt?


   
Citera

[love]


   
SvaraCitera

Gud är stor men frågan är om inte Townes Van Zandt är större.

Waiting Around To Die:

troligtvis mitt favoritklipp på hela youtube


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

Gammal klassiker [y]

dazed:

Gud är stor men frågan är om inte Townes Van Zandt är större.Waiting Around To Die:troligtvis mitt favoritklipp på hela youtube

Åh, Townes Van Zandt [love] Och jag håller med - ett av dom absolut bästa klippen! Älskar hur han spelar gitarr i den här låten med [smile]


   
SvaraCitera

foreverchanged:

, Townes Van Zandt Och jag håller med - ett av dom absolut bästa klippen! Älskar hur han spelar gitarr i den här låten med

Mm helt sjukt att det var första låten som han skrev. Ja senare i livet tappade hans gitarrspel i och med missbruket som det inte går att komma ifrån om man snackar om Van Zandt. Flyin' Shoes och Marie är också jävligt bra låtar om du hört dom kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Mm helt sjukt att det var första låten som han skrev.

Var det den absolut första?

dazed:

Ja senare i livet tappade hans gitarrspel i och med missbruket som det inte går att komma ifrån om man snackar om Van Zandt.

Ja usch. Tragiskt...

dazed:

Flyin' Shoes och Marie är också jävligt bra låtar om du hört dom kanske?

Givetvis har jag hört dom [smile] Riktigt bra låtar! Dock är nog mina Van Zandt-favoriter Waitin' round to die & If i needed you.


   
SvaraCitera

foreverchanged:

Var det den absolut första?

Jo på i princip alla alla livealbum jag har hört med karln presenterar han den som den första låten han skrev.

foreverchanged:

Ja usch. Tragiskt...

Om nu ska vara sådan så förstärker det trots allt styrkan i en låt som waiting around to die, sorgligt men så är det ju.

foreverchanged:

Givetvis har jag hört dom Riktigt bra låtar! Dock är nog mina Van Zandt-favoriter Waitin' round to die & If i needed you.

Ja fan vad kul, tror fan inte det är så vanligt med b-rudar som gillar Townes. Coolt. Om du inte har sett den så kan jag rekommendera dokumentären Be Here To Love Me om hans liv, bra skit.

Om jag ska utveckla vad jag gillar med countryn så är det nog texttraditionen, det är så koncentrerat på berättande. Många låtar är som små noveller tycker jag, inte alls lika vanligt i tex rock. Exempel på detta skulle kunna vara låtar så som Marie, Don't Take Your Guns To Town och om man vill The Gambler. Jag tycker det är något som genren inte får credit för. Den är ju tyvärr långt från accepterad utan snarare sett som lite korkad, lite dansband. Tråkigt är det.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Den e fin


   
SvaraCitera

dazed:

troligtvis mitt favoritklipp på hela youtube

är som sagt,nästan beredd att hålla med.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

är som sagt,nästan beredd att hålla med.

Mm den gamle negerns tårar är typ grädden på moset


   
SvaraCitera

dazed:

Mm den gamle negerns tårar är typ grädden på moset

Haha,jo!


   
SvaraCitera

Är det här country?


   
SvaraCitera

Mer country

Say goodbye to the land lord for me that son of a bitch has always bored me'. Bra skit.

Hank Jr är ju på många sätt en man som man kan ifrågasätta men denna låt gillar jag lite måste jag säga:


   
SvaraCitera

tänker på cotton eye Joe när jag ser denna tråd


   
SvaraCitera