Aviseringar
Rensa alla

Country


isola:

tänker på cotton eye Joe när jag ser denna tråd

tycker du ska ta och titta på waiting around to dievideon som jag länkade längre upp i tråden


   
SvaraCitera

dazed:

tycker du ska ta och titta på waiting around to dievideon som jag länkade längre upp i tråden

Den var fin. Aw den gamle farbrorn som grät. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Ja fan vad kul, tror fan inte det är så vanligt med b-rudar som gillar Townes. Coolt.

Hehe [wink]

dazed:

Om du inte har sett den så kan jag rekommendera dokumentären Be Here To Love Me om hans liv, bra skit.

Har inte sett den ännu, men ska absolut se den! Tack för tipset [smile]

dazed:

Om jag ska utveckla vad jag gillar med countryn så är det nog texttraditionen, det är så koncentrerat på berättande. Många låtar är som små noveller tycker jag, inte alls lika vanligt i tex rock. Exempel på detta skulle kunna vara låtar så som Marie, Don't Take Your Guns To Town och om man vill The Gambler. Jag tycker det är något som genren inte får credit för. Den är ju tyvärr långt från accepterad utan snarare sett som lite korkad, lite dansband. Tråkigt är det.

Jag älskar countryn, och håller med dig till fullo! Och visst är det så - många dömer ut countryn utan att gett den en chans. Jag hade själv ingen aning om vad country var för något förrän för 3-4 år sedan. Min bonusbrorsa fick in mig på genren, och sedan dess har jag varit alldeles såld.

Superkul att se att det är fler som gillar country! [smile]


   
SvaraCitera

foreverchanged:

Har inte sett den ännu, men ska absolut se den! Tack för tipset

Mm den är jävligt intressant, många små anekdoter osv.

foreverchanged:

Jag älskar countryn, och håller med dig till fullo! Och visst är det så - många dömer ut countryn utan att gett den en chans. Jag hade själv ingen aning om vad country var för något förrän för 3-4 år sedan. Min bonusbrorsa fick in mig på genren, och sedan dess har jag varit alldeles såld.

Mm det är tråkigt, men det finns å andra sidan mycket skit också. Tacka din bonusbrorsa, en kram ska han ha.

Skriv lite själv vad du gillar förresten, du kan inte bara kräva att alla andra ska skriva utan att du bjuder på lite själv.


   
SvaraCitera

isola:

Den var fin. Aw den gamle farbrorn som grät.

Bra, en liten seger för countryn.


   
SvaraCitera

Brad Paisley är ännu en filur som gjort mycket tvivelaktigt jävla skräp men här med Allisson Krauss fick han till en bra låtjävel. Mycket fin, modern klassiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Skriv lite själv vad du gillar förresten

Jag lyssnar mest på Alan Jackson, Zac Brown Band, Tim McGraw etc. Dvs, lite modernare country.
Men jag lyssnar även väldigt gärna på gamla klassiker som tex Van Zandt, Johnny Cash och Hank Williams.

Zac Brown Band står för många favoritlåtar. Nothing, Highway 20 ride och As she's walking away tex.
Men - Waitin' round to die ligger högt upp på listan den med [smile]


   
SvaraCitera

Jag bor i Oklahoma, USA så du kan väl anta att jag gillar country musik! Jag gillar sådana gamla artister som Alan Jackson, George Strait, Trisha Yearwood, osv och även de moderna, som Jason Aldean, Kip Moore, Billy Currington, etc. Gillar ni sådana här låter?:


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

yeeeeeeehaa


   
SvaraCitera
Noak_


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

a_heart_divided:

Jag bor i Oklahoma, USA så du kan väl anta att jag gillar country musik! Jag gillar sådana gamla artister som Alan Jackson, George Strait, Trisha Yearwood, osv och även de moderna, som Jason Aldean, Kip Moore, Billy Currington, etc. Gillar ni sådana här låter?:

Absolut, tror vi har ungefär samma smak! [y] Häftigt att du bor i USA! Har du bott där länge? Min högsta dröm är att flytta till Nashville.


   
SvaraCitera

Noak_:

Grymt!


   
SvaraCitera

foreverchanged:

Absolut, tror vi har ungefär samma smak! Häftigt att du bor i USA! Har du bott där länge? Min högsta dröm är att flytta till Nashville.

Jag har bott här hela mitt liv! Jag födds här. Jag gillade countrymusik när jag var jätteung, slutade att gilla den från åldern 8år-12år.. sen började jag att tycka om den igen och har aldrig slutat!


   
SvaraCitera

Var på nattlig promenad och tokrökte cigarretter samt lyssnade på Nanci Griffith igår natt, hennes musik är så mysig att det nästan blir för mysigt, mysik så att säga.


   
SvaraCitera