Aviseringar
Rensa alla

Creative Zen?


Ämnesstartare

Hej hopp!

Har funderat på att köpa Creative Zen 16gb. Men jag vill ha lite info om den av de som äger en sådan.

Så vad tycker du om creative zen?
Fungerar det bra att se på film på den? Eller är det pixligt?
Hur är ljudet?
Ja allt ni vill säga och komentera om den!

Tackar och bockar! [party]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Ljudet är grymt! ^^ älskar den verkligen, har 4 gbs veersionen, tycker dock att du ska satsa på mindre minne och den nya modellen, med x-fi:D den är uppdaterad och har högtalare!

Film funkar riktigt bra, jobbgt att konvertera bara^^


   
SvaraCitera

ja har en zen moziac 4gig den har frysit sig 5 gånger nu sen ja köpt den. Och så MÅSTE man ha creative centrale för att lägga in musik. går inte att kopira klistra-in.[n] annars funkar den bra


   
SvaraCitera

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zaozara:

Hur är ljudet?

Det är hörlurarna som har störst inverkan på ljudet.

---
Jag hade typ den första "Zen" var väldigt nöjd. Jag gillar creative för att man kan ha så högt, vilket jag gillar.


   
SvaraCitera

Nabla:

Jag hade typ den första "Zen" var väldigt nöjd. Jag gillar creative för att man kan ha så högt, vilket jag gillar.

Uhm, rättelse: du gillar Creative eftersom den har hög outbound på hörlursutgången.

(antingen det, eller så är du helt jävla puckad).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JLegendary:

dock att du ska satsa på mindre minne och den nya modellen, med x-fi:D den är uppdaterad och har högtalare!

JO jag har ju funderat på att köpa den men jag Hatar knapparna! De är så fula och inte så funktionella! Om det hade varit andra knappar på X-fi så hade jag köpt den ><
Men hållar zen ungefär somma klass som X-fi?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Uhm, rättelse: du gillar Creative eftersom den har hög outbound på hörlursutgången.

Lol, måste du vara så fittigt dryg? Jag tror du förstod exakt vad jag menade.
"Hög volymgräns", tänkte jag skriva, men hade dock en efterlängtad DotA-match på g så det blev halvslarvigt.

k1337oris:

helt jävla puckad).

Ja, du har rätt. Jag är helt jävla puckad.


   
SvaraCitera

Nabla:

Lol, måste du vara så fittigt dryg?

Japp.

Nabla:

Jag tror du förstod exakt vad jag menade.
"Hög volymgräns", tänkte jag skriva, men hade dock en efterlängtad DotA-match på g så det blev halvslarvigt.

Det roliga är ju att du inte riktigt förstår någonting.
Att den har "hög volym" är poänglöst - i princip alla mp3-spelare klarar av att spela betydligt högre än vad örat på något sätt kan tåla (i mer än några sekunder dvs.). Med "hög volym" menar du alltså givetvis att du får tillräckligt hög volym när du kopplar in segdrivna hörlurar.

Alltså, det är inte "hög volym" som är nyckelordet.

...och alternativet, att du skulle vara helt puckad, är alltså om du inte har för avsikt att använda segdrivna hörlurar, utan istället permanent vill skada din hörsel, och just därför gillar du Creatives spelare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zaozara:

JO jag har ju funderat på att köpa den men jag Hatar knapparna! De är så fula och inte så funktionella! Om det hade varit andra knappar på X-fi så hade jag köpt den ><
Men hållar zen ungefär somma klass som X-fi?

Mjo det kan jag hålla med om. haha^^ testade den i butik och knapparna kändes mest jobbiga, dock är det ju förbättrat ljud på den som sagt

Ja absolut, X-fi är väl egentligen inget nödvändigt för den vanlige musiklovern, snarare den som är TOKIG i ljud som ska pilla runt med alla siffror och göra sitt val därefter. om du tycker knapparna är jobbiga så satsa på vanliga zen(så länge du inte är drygt kräsen gällande ljudet)

Den är ett säkert köp och har fått många bra utmärkningar i tester osv! 🙂

k1337oris:

puckad

Håll käften, ingen tar en användare vid namn k1337oris seriöst. speciellt inte när denna använder ord som "puckad"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

k1337oris:

Att den har "hög volym" är poänglöst - i princip alla mp3-spelare klarar av att spela betydligt högre än vad örat på något sätt kan tåla

Då kanske jag har en nedsatt hörsel. För de flesta, imo, har relativt låg volymgräns.
Har alltid tänkt när jag använt t.ex en iPod: "Näfan, det är för lite krut i den".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Creative går sönder väldigt lätt, men man kan ha så jävla högt ljud. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JLegendary:

Den är ett säkert köp och har fått många bra utmärkningar i tester osv! 🙂

Okej tack så mycket!! Ska nog sattsa på zen då! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nabla:

Då kanske jag har en nedsatt hörsel. För de flesta, imo, har relativt låg volymgräns.
Har alltid tänkt när jag använt t.ex en iPod: "Näfan, det är för lite krut i den".

Mathy:

Creative går sönder väldigt lätt, men man kan ha så jävla högt ljud. 😛

beror helt på modell ;P dom nyare modellarna börjar bli riktigt bra faktiskt(Y):D

Zaozara:

Okej tack så mycket!! Ska nog sattsa på zen då! [bigcheers]

inga problem:D gör så(Y) hoppas du blir nöjd med köpet^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JLegendary:

beror helt på modell ;P dom nyare modellarna börjar bli riktigt bra faktiskt(Y):D

Hade iallafall en Creative Zen V den sög, stenhårt.


   
SvaraCitera