Skåneärbäst: scooter om du enbart ska köra i stadsmiljöFinns ingen anledning att ha cross då. Onödigt oparktisk och obekväm.
Svitjod: som åker runt på sina stolar med hjul som en annan sa som inte vågar/kan köra manuellTänkte också detta rätt länge - idag skrattar jag åt pajasar som åker runt på cross i stadsmiljö
Storchen84:En cross är bättre på det viset att den är mer allsidig än vad en scooter är och man kan kombinera den på ett bra sätt med stadsmiljö samt terräng.
Tänkte också detta rätt länge - idag skrattar jag åt pajasar som åker runt på cross i stadsmiljö
Men bryr man sig inte om vad vissa kan komma att tycka så tar man det smartaste alternativet - scooter för stadsmiljö, cross för terräng. Eller bara det man själv tycker känns bäst och roligast.
Svitjod:räknas vilken MC det är först av allt
- Riktig moppe o man sitter som på en MC
Svitjod: En cross är bättre på det viset att den är mer allsidig än vad en scooter är och man kan kombinera den på ett bra sätt med stadsmiljö samt terräng.Med andra ord:
Storchen84: Tänk dock också såhär: cross är mer flexibelt medans scooter är mer praktiskt..
Svitjod: - Man lär sig växlaVilket inte är svårt. Och hade man inte tänkt gå vidare till MC utan bara behöver ett lätt kortdistanstransportmedel är det också onödigt.
Svitjod: - Man kan köra överalltKör man bara i stadstrafik är det lägre komfort.
Svitjod: - Riktig moppe o man sitter som på en MCVad är en "riktig moppe"? Och man sitter olika på en MC. Båda uttalandena här är felaktig. Jag kör MC.
Svitjod: - Häftigare ljudMjo, för moppa är ju kända för att öht göra "häftiga" ljud
Svitjod: - Coolt med brudar på cross ;)Smaksak. Precis som du tycker att det är coolt med brudar på cross finns det många som tycker att det är fjantigt med brudar på cross - eller fjantigt med cross öht. Dessutom: vi snackar moppe. Moppe som moppe egentligen.
Bananlåda: Tror det är lite billigare också, men har ingen aningTvärt om
Svitjod: Tycker alltid det varit fräckt med brudar på cross, blir lite mer attityd över det helaAa fan vilken attityd att sitta i 45 på en cross
Storchen84: Är det ens rätt att kalla mopparna av "cross-modeller" för "cross"? Ser så fruktansvärt fel ut...För enkelhetens skull helt enkelt :)
Svitjod: däremot var det tvärtomJag körde "cross" - hade gärna kört scooter också - iafl för att känna på skillnaden. Men det är väl inte många som har turen att få prova båda.
Svitjod: Snacket bland bilköpare har i mina kretsar alltid varit att en SAAB kör man och en Volvo åker man i.Låter som samma omogna snack som personer i moppe-åldern har om "cross" vs scooter xD