Aviseringar
Rensa alla

Crush


Ämnesstartare

Hej! Jag är en kille på 16 år, går i 9 an. Jag gillar en tjej i min klass, hons er väl bra ut och är snäll. Jag har typ gillat henne i smyg, även fast vi inte ens pratat så mycket. Men igår på engelskan, och idag på SO lektionen så snackade vi lite i en grupp med 3 pers. Jag hon och en till. Så pratade vi väl och skämtade lite. Hon verkar digga mig så att säga. Så jag undrar hur jag ska göra för att fortsätta utveckla vår relation tills jag är bekväm att säga till henne att jag gillar henne, mer än vän. Inte dödskär men att jag gillar henne mer än andra :). Om någon har liknande erfarenhet så vill jag gärna att ni säger, eller om ni bara har tips. Hon ler och verkligen bryr sig om vad jag säger, kollar mig i ögonen osv.


   
Citera
Exner

Säg att du tycker om att hänga med henne och föreslå något att göra tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:
Säg att du tycker om att hänga med henne och föreslå något att göra tillsammans.

Är det inte lite för tidigt för det? Vi har haft ögonkontakt sen typ en månad tillbaka. Liksom ögonkontakt flera gånger under 10 minuter kanske. Vi har kollat åt varandras håll väääldigt ofta. Och det är fortfarande så. Kan det kanske tyda på nåt? Att hon kanske vill lära känna mig också? Jag är inte den bästa på att tolka sånt där. Dessutom har vi bara haft riktiga konversationer sen igår.


   
SvaraCitera

säg hej minst en gång per dag, var nära henne så ofta du kan tills du känner att du vågar säga som du känner, innan skollovet o skriv på fb eller nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:
säg hej minst en gång per dag, var nära henne så ofta du kan tills du känner att du vågar säga som du känner, innan skollovet o skriv på fb eller nåt

Vi skriver ibland på fb men det brukar vara rätt stelt. Vill typ att vi ska komma närmre varann,liksom att hon ska känna sig bekväm med mig för då kan jag säga att jag gillar henne liksom. Men tror du att det räcker? Att göra som du skrev? Eller finns det nåt mer jag borde göra?


   
SvaraCitera

davvetheking123:

Vi skriver ibland på fb men det brukar vara rätt stelt. Vill typ att vi ska komma närmre varann,liksom att hon ska känna sig bekväm med mig för då kan jag säga att jag gillar henne liksom. Men tror du att det räcker? Att göra som du skrev? Eller finns det nåt mer jag borde göra?

om du vågar så frågar du om hon vill hitta på nåt, då borde hon förstå att du gillar henne sen är de bara hoppas, brukar va stelt för mih med o ja har inte precis lyckats för är blyg av mig också men kör hårt 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:

om du vågar så frågar du om hon vill hitta på nåt, då borde hon förstå att du gillar henne sen är de bara hoppas, brukar va stelt för mih med o ja har inte precis lyckats för är blyg av mig också men kör hårt 🙂

Jag är rent sagt för feg för att fråga en sån sak nu. Vet inte ens vad man skulle kunna göra... Så det gör jag nog inte... än hehe. Får väl se hur det går efter att påsklovet är slut... 


   
SvaraCitera

davvetheking123:

Jag är rent sagt för feg för att fråga en sån sak nu. Vet inte ens vad man skulle kunna göra... Så det gör jag nog inte... än hehe. Får väl se hur det går efter att påsklovet är slut... 

ok känner igen dedär, men ja hoppas du lyckas 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

handendärnissen:

ok känner igen dedär, men ja hoppas du lyckas 🙂

Jadå detsamma 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Någon? Tips?


   
SvaraCitera
Sarita

fråga henne om hon vill fika med dig efter skolan. Alla gillar ju fika och då sätter man inte ribban så högt :). 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sarita:
fråga henne om hon vill fika med dig efter skolan. Alla gillar ju fika och då sätter man inte ribban så högt :). 

Men borde jag inte lära känna henne lite mer innan det?


   
SvaraCitera
Sarita

Om ni har pratat redan ("Så pratade vi väl och skämtade lite.") så tycker jag att du ska fråga henne angående Fika. Det är något som hon säkert inte förväntat sig och blir glad av. Även om hon skulle säga nej så kan du ju säga att det inte är en big deal och fortsätta bygga på er vänskap därifrån. Jag fick en fråga på fb från en kille i skolan som jag inte kände alls väl om jag ville ta en fika nån gång. Vi hade det mysigt även om det blev lite akward nån gång. Vi ska troligtvis träffas igen :). 
Å andra sidan frågade jag ut en kille en gång och fick ett nej, men vi är fortfarande vänner ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sarita:
Om ni har pratat redan ("Så pratade vi väl och skämtade lite.") så tycker jag att du ska fråga henne angående Fika. Det är något som hon säkert inte förväntat sig och blir glad av. Även om hon skulle säga nej så kan du ju säga att det inte är en big deal och fortsätta bygga på er vänskap därifrån. Jag fick en fråga på fb från en kille i skolan som jag inte kände alls väl om jag ville ta en fika nån gång. Vi hade det mysigt även om det blev lite akward nån gång. Vi ska troligtvis träffas igen :). 
Å andra sidan frågade jag ut en kille en gång och fick ett nej, men vi är fortfarande vänner ändå
Det är kanske jag som över reagerar lite angående allt detta. Alltså idag på hemkunskapen i skolan så kom vi i samma grupp. Och när jag jobbade,  fixade med maten så kände jag hur hon stirrade på mig, jag bara känd det, och jag vet att hon gjorde det för sånt där känner jag. Och när vi pratar också, när vi har pratat klart så kollar hon på mig i någon sekund efter jag vänt mig bort. Det här känns mer och mer skumt för varje gång alltså. Jag kanske bara borde köra.


   
SvaraCitera
Sarita

Ibland så är det så att man överreagerar eller överanalyserar men... ibland måste man lyssna på magkänslan och bara go for it! 😉 Jag tycker att du borde köra, hon verkar ju ge dig alla signalerna och så 😀 😉


   
SvaraCitera