Forumet - cs:go-tråden hjälp&tips

cs:go-tråden hjälp&tips

825 0 19

Spana också in:


Danneboi: aså hur lär man sig allt detta? kan man få upp sin fps utan att spela cs eller  kan man ba testa den i ett spel som t.r.x cs?
Asså när man pratar om fps så pratar man oftast om spel, din fps i ett särskilt spel, t.ex. CS beror helt på vad för delar som är i din dator och hur krävande spelet är och t.o.m. hur optimerat spelet är.

Det enda sättet att öka din fps i ett spel är att byta delar i din dator eller sänka inställningarna, är spelet inte optimerat så finns det inte så mycket att göra, om det inte finns ett mod som fixar det förstås.

Danneboi: jag har nästan 299 i fps Glad
Det är bra.

Lazarus:
Asså när man pratar om fps så pratar man oftast om spel, din fps i ett särskilt spel, t.ex. CS beror helt på vad för delar som är i din dator och hur krävande spelet är och t.o.m. hur optimerat spelet är.

Det enda sättet att öka din fps i ett spel är att byta delar i din dator eller sänka inställningarna, är spelet inte optimerat så finns det inte så mycket att göra, om det inte finns ett mod som fixar det förstås.

Det är bra.
okej tack bra beskrivet Glad det laggar ingenting och har typ 299 i fpsTumme upp

Lazarus:
Det kommer inte att lagga så länge du har minst 60fps för du har antagligen en 60Hz-skärm, det betyder att bilden uppdateras 60 gånger i sekunden och därför kan du inte se mer än 60fps så jag hade antingen kört med v-sync eller ändrat max_fps.
jag tror att det stod någonting om v.synk men la de inte på minnet . Men det där med ms då ska det vara lägre eller högre är de svartid?

Danneboi:
jag tror att det stod någonting om v.synk men la de inte på minnet . Men det där med ms då ska det vara lägre eller högre är de svartid?
Ms = Millisekund = 1/1000 av en sekund
Ju lägre ms du har i svarstid desto bättre.

Ms används för att beskriva fördröjningen mellan ditt grafikkort och skärm, hur lång tid det tar för din skärm att uppdateras.

Man behöver inte ha en låg svarstid på sin skärm för att kunna ha en bra spelupplevelse, mellan 10 och 20ms funkar jättebra, min är på 5ms men jag märker ingen skillnad jämfört med min gamla skärm.

Däremot om man spelar musikspel, eller s.k. "rhythm games" så kan man ha nytta av en lägre svarstid då det blir lättare att spela i takt med musiken. Ms används också för att beskriva fördröjningen på ditt nätverk, alltså hur lång tid det tar för din dator att ta emot och skicka signaler.

Det är också väldigt bra med lägre svarstider, en normal svarstid för en internetuppkoppling när man spelar är mellan 20-70ms, men det går även bra att spela upp till 130ms men allt över det får spelet att verka laggigt.



Danneboi: Skärmbild (76)_LI_0.jpghur får man bort dessa fps inställningarna som ni ser på kanten av nedre av skärmen o hur får man tillbaka den sen?

Skriv:

sv_cheats 1

net_graph 0



sv_cheats 1 gör så att du kan skriva in många kommandon som du vanligtvis inte hade kunnat.

net_graph 0 stänger av de siffrorna du ser nere i hörnet, net_graph 1 sätter på de igen.

Alltså, en boolean (i det här fallet net_graph) kan ha ett värde på 0 eller 1, och de motsvarar AV och PÅ respektive.

Lazarus:
Ms = Millisekund = 1/1000 av en sekund
Ju lägre ms du har i svarstid desto bättre.

Ms används för att beskriva fördröjningen mellan ditt grafikkort och skärm, hur lång tid det tar för din skärm att uppdateras.

Man behöver inte ha en låg svarstid på sin skärm för att kunna ha en bra spelupplevelse, mellan 10 och 20ms funkar jättebra, min är på 5ms men jag märker ingen skillnad jämfört med min gamla skärm.

Däremot om man spelar musikspel, eller s.k. "rhythm games" så kan man ha nytta av en lägre svarstid då det blir lättare att spela i takt med musiken. Ms används också för att beskriva fördröjningen på ditt nätverk, alltså hur lång tid det tar för din dator att ta emot och skicka signaler.

Det är också väldigt bra med lägre svarstider, en normal svarstid för en internetuppkoppling när man spelar är mellan 20-70ms, men det går även bra att spela upp till 130ms men allt över det får spelet att verka laggigt.




Skriv:

sv_cheats 1

net_graph 0



sv_cheats 1 gör så att du kan skriva in många kommandon som du vanligtvis inte hade kunnat.

net_graph 0 stänger av de siffrorna du ser nere i hörnet, net_graph 1 sätter på de igen.

Alltså, en boolean (i det här fallet net_graph) kan ha ett värde på 0 eller 1, och de motsvarar AV och PÅ respektive.
aha har typ mellan 20-39ms  det måste väl va bra? aa hittade stänga fps inställningarna

Lazarus:
därför kan du inte se mer än 60fps så jag hade antingen kört med v-sync eller ändrat max_fps.
Fast v-sync är ju nåt han absolut inte ska ha på om han samtidigt försöker få lågt input lag eftersom det kommer lägga på ytterligare ett tiotal ms lag.

Sen så är ping inte bara viktigt i "musikspel" utan majoriteten av de som spelar och är ute efter låg ping är fps spelare, därav är det också viktigt i cs, om det gör någon skillnad för just danne är nog en annan sak.

Haien:
Fast v-sync är ju nåt han absolut inte ska ha på om han samtidigt försöker få lågt input lag eftersom det kommer lägga på ytterligare ett tiotal ms lag.

Sen så är ping inte bara viktigt i "musikspel" utan majoriteten av de som spelar och är ute efter låg ping är fps spelare, därav är det också viktigt i cs, om det gör någon skillnad för just danne är nog en annan sak.

Allt är subjektivt, jag föredrar v-sync för att få bort tearing.

Ville bara klargöra att jag inte syftade på ping inom just musikspel, men däremot så har du en poäng att ping är viktigt i musikspel, om det är ett musikspel som man kan spela online på, t.ex. Osu!