Aviseringar
Rensa alla

CSN beslutar att du inte kan få studiemedel


Ämnesstartare

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej [cry]
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
neeeeeeeeeeeeeeeej [cry]
neeeeeeeeeeeej
neeeeeej [cry]


   
Citera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera

Det säger mig ingenting förutom att man som student kanske borde skaffa ett jobb! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fy tusan vad irriterande!
Här har man lagt ut pengar för att betala den största skulden men så blir man nekad ändå! De måste ha gjort något fel för det står att jag har fler än en obetald skuld. Jag hade två st, men betalade ju den ena. [tard]


   
SvaraCitera

apriliamx50:

Det säger mig ingenting förutom att man som student kanske borde skaffa ett jobb! [bigcheers]

Du är visserligen 15 så man kanske inte kan förvänta sig att du ska känna till något alls om samhället eller högre utbildningar ännu. MEN, jobb är det brist på i många ställen av landet, framförallt deltidsjobb. Dessutom finns CSN för att hjälpa studenter, man ska inte vara tvungen att plugga på heltid och jobba på deltid.

[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

apriliamx50:

Det säger mig ingenting förutom att man som student kanske borde skaffa ett jobb! [bigcheers]

Mm, och det är väldigt enkelt att hitta ett jobb på en månad. Och jag vägrar jobba på McDonalds för då mår jag bara psykiskt dåligt. [zzz]


   
SvaraCitera

Angelize:

De måste ha gjort något fel för det står att jag har fler än en obetald skuld. Jag hade två st, men betalade ju den ena. [tard]

Var det nyligen du betalade av ena? Det kanske inte hade inkommit när du utreddes. Sök igen/överklaga.[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Luna Lovegood:

Var det nyligen du betalade av ena? Det kanske inte hade inkommit när du utreddes. Sök igen/överklaga.[y]

Sant, hoppas det. [blush] Ska ringa nu och kolla... om det är öppet


   
SvaraCitera

Inte okej! [sad] Ska hata dem lite nu.

Hoppas det fixar sig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ringer nu,tur att det ej e lång telekö 2 min kvar


   
SvaraCitera

Luna Lovegood:

MEN, jobb är det brist på i många ställen av landet, framförallt deltidsjobb.

Grejen är nog lite mer så att det finns inte så många ungdomar i landet som ser möjligheterna. Jobb finns överallt! Men folk vill bara inte inse och anser sig själva inte kompatibla till jobben eller anser sig själva "för fina" för dem. Det Angelize skriver:

Angelize:

Och jag vägrar jobba på McDonalds för då mår jag bara psykiskt dåligt.

är ett typiskt exempel på ett ändå ganska bra alternativ för att dra in lite extra pengar nu när vi har sommarlov och allt. Men hon vill ej ta chansen för att hon tycker hon skulle må psykiskt dåligt av det... Ta bussen till närmsta industri område eller gå ner till det lokala bageriet. ICA behöver säkert någon som jobbar på lagret eller sitta i kassan. Möjligheterna finns! Bara man öppnar ögonen.

Själv skulle jag ha jobbat på en entreprenad firma hela sommaren från kl 7-16 mån-fre i princip hela sommaren ifall min arbetsgivare hade fått rätt försäkringar av försäkringsbolaget. Men det gick inte då jag var för ung för att helt riskfritt kunna vara på en byggarbetsplats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

apriliamx50:

Men hon vill ej ta chansen för att hon tycker hon skulle må psykiskt dåligt av det...

Tycker? Jag jobbade på McDonalds förut och mådde psykiskt dåligt av det.

För det första så behandlas de anställda, i alla fall på det stället, som skit av cheferna, för det andra så klarar jag inte av den stressen, och jo, det är jävligt stressigt att stå där i åtta timmar med tryck från chefer, anställda, kunder och för att inte tala om den vidriga värmen och dåliga luftkonditioneringen som gör att ångesten blir ännu högre, och för att inte tala om alla kunder som gnäller.

Dessa moment gör så att jag suger ännu mer på att servera hamburgare och då får jag ännu mer ångest inför en arbetsdag.

Du har ingen som helst aning om vad jag har för psykiska problem så du ska ge fan i att yttra dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MEN VA måste man ansöka om csn, räcker det inte med att man börjar skolan igen?

hoppade av i april typ förra terminen och börjar ny skola till hösten, fortfarane gymansial nivå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sådär, nu har jag ringt, de sa att de inte blivit meddelande ännu, så jag ska ringa dit jag betalade in skulden... det fixar sig nog. Skönt det så slipper jag hamna på psyket pga börgare. [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

MEN VA måste man ansöka om csn, räcker det inte med att man börjar skolan igen?

hoppade av i april typ förra terminen och börjar ny skola till hösten, fortfarane gymansial nivå

Det är CSN lån jag sökte 😛
Det är första gången jag tar lån om det har nån betydelse


   
SvaraCitera