Aviseringar
Rensa alla

CSN lån


Ämnesstartare

Hej!

Jag är väldigt ny med sånt här med studiemdel ifrån CSN osv. Jag har precis lånat pengar av CSN och tagit bidrag för att gå i en sommarkurs. Har fått en del pengar. Men min fråga är när är det man börjar betala av sina lån (jag har annuitetslån). T.ex. Om man börjar studera efter sommarkursen är över i högskolan, skall börja på basår och sedan vidare till vanlig högskoleinjörsutbildning. Skall man behöva betala tillbaka då jag går i högskolan då jag läser basåret eller efter jag är klar med alla studier, allt som allt?

Tack på förhand!

//Anu.


   
Citera
Lounge

varför ringer du inte kundtjänst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har för mig att det är typ tidigast 6 månader efter att man slutat plugga, men man kan få vänta längre än så om man inte har hunnit få jobb osv.

Anura:

Om man börjar studera efter sommarkursen är över i högskolan, skall börja på basår och sedan vidare till vanlig högskoleinjörsutbildning. Skall man behöva betala tillbaka då jag går i högskolan då jag läser basåret eller efter jag är klar med alla studier, allt som allt?

nej, då börjar du betala först efter du är klar med din ingenjörsutbildning[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

har för mig att det är typ tidigast 6 månader efter att man slutat plugga, men man kan få vänta längre än så om man inte har hunnit få jobb osv.

kan man vänta tills dess att man har någon inkomst eller betala mindre så länge?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du telefonskräck?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Har du telefonskräck?

hm... nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hm... nej

Lounge:

varför ringer du inte kundtjänst

?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

?

kan göra det. Men jag ville inte ha ett svar som ring kundtjänst på den här tråden. Jag ville ha ett svar ang min fråga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

kan göra det. Men jag ville inte ha ett svar som ring kundtjänst på den här tråden. Jag ville ha ett svar ang min fråga.

Det är ju mer effektivt att ringa kundtjänst. [crazy]


   
SvaraCitera