Aviseringar
Rensa alla

CSN problem


Ämnesstartare

Du har väl bara inte fått in betygen från omprovet? CSN gör inte så mycket, du kommer ha svårt att få bidrag till nästa gång fram tills att du fixat så att alla poängen är inräknade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Du har väl bara inte fått in betygen från omprovet? CSN gör inte så mycket, du kommer ha svårt att få bidrag till nästa gång fram tills att du fixat så att alla poängen är inräknade.

Vad menar du med att jag inte har fått betygen? Min lärare s att jag skulle bli godkänd. Hur ska jag då göra? Jag menar jag har ju redan läst kursen och fått betyg på den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Då är det antagligen bara fel i papprena, inget att bry sg om.

Fast nu när jag kolla på internet på komvux hemsida kan jag nämligen se att det står att jag har fått betyget godkänd och att det står 50 poängs kurs :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fan ska jag ta mig till?! Vilken jävla k*k skola! Jag vet också att dem inte vill eller kan ändra det till 100 poäng, med tanke på att det ska vara 100 poäng. Idioter dem är. Nu kan jag inte ta några studiemedel igen för detta och jag kan inte läsa in en kurs med tanke på att jag också har ett lån att betala av inom 5 månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast nu när jag kolla på internet på komvux hemsida kan jag nämligen se att det står att jag har fått betyget godkänd och att det står 50 poängs kurs :s

flippa inte, det är antagligen bara en blunder som de fixar på måndag när du hör med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

flippa inte, det är antagligen bara en blunder som de fixar på måndag när du hör med dem.

Det enda jag oroar mig över är bara det att dem kanske inte kan ändra det nu när dem redan har satt betyget. Det var så när läraren hade satt betyget på mig och inte kunde ändra pga ett fel på provet, så jag fick göra ett omprov istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det enda jag oroar mig över är bara det att dem kanske inte kan ändra det nu när dem redan har satt betyget

jo det kan de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej nu har jag pratat med skolan. Uppenbarligen så har jag fått godkänd på Matematik C och dem läser ju att man läser 50 poäng en termin (okt - Dec) och 50 nästa (Jan - Mars). Jag gjorde omprovet i Januari, alltså blir det 50 vilket CSN då ser.

Fast jag läste också Fysik A under Okt - Dec, vilket sammanlagt blir 100 poäng vilket blir rätt. Fast jag kommer bara att få poäng eller betyg i Matematik C vilket är 50 poäng, men det CSN då ser är bara 100 poäng fast inget betyg i Fysik A. Hur blir det med detta då nästa gång jag söker om CSN?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Måste man vissa om man har fått godkänt/icke godkänt på en kurs när man söker studiemedel igen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är det någon som vet hur mycket man måste bli godkänd på för att bli behörig att söka nytt studiemedel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Är det någon som vet hur mycket man måste bli godkänd på för att bli behörig att söka nytt studiemedel?

Om du ligger efter med mer än 200 poäng måste du komplettera innan du får söka nytt studiemedel för komvuxstudier. Utöver detta ska du ha klarat en viss procent av dina kurser. Allt står på csn:s hemsida under studieresultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidskon:

Om du ligger efter med mer än 200 poäng måste du komplettera innan du får söka nytt studiemedel för komvuxstudier. Utöver detta ska du ha klarat en viss procent av dina kurser. Allt står på csn:s hemsida under studieresultat.

Jag tror att jag ligger efter med 50 kanske jag har ingen aning. Jag har ju klarat Matematik C.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag tror att jag ligger efter med 50 kanske jag har ingen aning. Jag har ju klarat Matematik C.

Håll koll på dina kurser, ta ansvar över dina studier!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det skulle underlätta en hel del om du bara ringde upp CSN och frågade dem [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det skulle underlätta en hel del om du bara ringde upp CSN och frågade dem

Ja, fast jag vill inte prata med dem och sedan dem får för sig att jag kommer att få återkrav.


   
SvaraCitera