Aviseringar
Rensa alla

csn-skuld


Ämnesstartare

sylar:

Indeed, fast jobba gör ju alla ändå, så tvungen blir man ju iallafall. Så man kan ju se det som ett tidsfördriv.

jo precis. och eventuellt kan man lättare få ett jobb man trivs med


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

idén med studier är ju att skuldsätta folk, så att de är tvugna att jobba

😀

Dan_the_ironman:

Undrade mest om det hänt något innom intagningen, har typ hört att en ny skola skulle öppnas och att intaget där var lite lägre men vet inte om jag missuppfattat. Annars har jag typ hört att de får lotta ut platser.

de lottar ut platser av de som söker genom gymnasiebetyg, det är inte en aktuell kvotgrupp för mig då jag studerat på komvux, vilket gör att jag inte ens behöver bemöda mig söka genom mina betyg.
jag ska gå folkhögskola, därefter fixa någorlunda högskoleprov, så komme rjag komma in på det betyget istället.
högskoleprovet är som lägst 1,8 om man söker via den gruppen, jag kommer söka via både den och folkhögskolegruppen, det ger mig goda chanser att komma in med ett högskoleprovsresultat över 1,6

så det är inte så omöjligt som det ibland låter om man bara ger sig fan på att fixa högskoleprovet. men jag har då en fördel att jag inte läst naturprogrammet, till skillnad från de flesta, då jga kan gå naturvetenskapligt basår på folkhögskola vars intagningsgrupp är liten, men kräver något lägre högskoleprovsresultat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

då jga kan gå naturvetenskapligt basår på folkhögskola vars intagningsgrupp är liten, men kräver något lägre högskoleprovsresultat

ok, antar att du kommer klara hp galant nu när du precis läst massa matte och skit. Men lycka till iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ok, antar att du kommer klara hp galant nu när du precis läst massa matte och skit.

läser ännu inte naturvetenskapligt basår, ska göra det om ett par år, jobbar först ett par år och läser omvårdnad på komvux.
vetifan hur det kommer gå första gången, men jag gör bara om det tills jag har 1,6-1,8 någonstans och sen kommer jag in!

Dan_the_ironman:

Men lycka till iaf.

tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

vetifan hur det kommer gå första gången, men jag gör bara om det tills jag har 1,6-1,8 någonstans och sen kommer jag in!

ok, du ska göra det nu i höst eller? Då får du ju en fingervisning hur högt du kan komma iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

😀

det är sant [crazy] vad kan du göra nu som du inte kunde göra för ett år sedan, på riktigt? din skuld, den är på riktigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

ok, du ska göra det nu i höst eller? Då får du ju en fingervisning hur högt du kan komma iaf.

aa hade tänkt det

Tickstart:

vad kan du göra nu som du inte kunde göra för ett år sedan, på riktigt? din skuld, den är på riktigt

va? menar du utbildningsmässigt lr vafdåå


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Av någon anledning läste jag csn-oskuld [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

va? menar du utbildningsmässigt lr vafdåå

well, yeah? [crazy] eller hur du nu definierar kunskap

Vad är det du ska doktorera i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Artie:

aa hade tänkt det

ok, gl då (Y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror jag är skyldig 2k, är inte säker dock.. Skickar de inte ett jävla brev snart så ska jag fan köpa grafikkort höhöhö. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte ett skit. Tar inte lånet.


   
SvaraCitera

Tickstart:

investera min valuta i riktiga pengar

lol va


   
SvaraCitera

hihi 184000


   
SvaraCitera
Åtta

Vill inte kolla. Misstänker att jag ligger någonstans kring 150k. Lär väl sluta på 250k. [sad]


   
SvaraCitera