Aviseringar
Rensa alla

Csn-varning?


Ämnesstartare

  Hur är det igentligen drar de in bidraget direkt, eller har man en tid tex 2 veckor att förbättra sig? Tacksam för svar 🙂

:


   
Citera
Ämnesetiketter

på min tid fick man ett par varningar innan det blev indraget, och ja, efter varningarna hade man chansen att förbättra sig, så att man slapp få indraget bidrag. 


   
SvaraCitera

Kurdenn: Hur är det igentligen drar de in bidraget direkt, eller har man en tid tex 2 veckor att förbättra sig? Tacksam för svar 🙂
:

På min tid (dvs för typ ett år sedan lol) så fick man varning om man låg under ca 10%. Hamnade man över 20% drog de in bidraget hela terminen tills man förbättrat sig. 
Året innan det så fick man en varning och vid andra varningen drog de in bidraget. Vettefan hur det är nu, de verkar ändra lite då och då för att undvika skolk. Samt att lärarna är mer observanta på regelbundna sjukanmälningar, dvs om de hittar ett mönster i sjukanmälan. 


   
SvaraCitera

En gammal polare till mig var kvar hela året med fullt bidrag då han var borta ca 70% samma med en annan polare fast hon var borta kanske 35%..  
    Även om du får indraget bidrag så kan du få tillbaka det inom en månad ifall du visar att du börjat "sköta dig".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vicarious:

På min tid (dvs för typ ett år sedan lol) så fick man varning om man låg under ca 10%. Hamnade man över 20% drog de in bidraget hela terminen tills man förbättrat sig. 
Året innan det så fick man en varning och vid andra varningen drog de in bidraget. Vettefan hur det är nu, de verkar ändra lite då och då för att undvika skolk. Samt att lärarna är mer observanta på regelbundna sjukanmälningar, dvs om de hittar ett mönster i sjukanmälan. 

Vet du nämligen om närvaron nollställs efter fyra veckor? Eller räknar de med hela terminen?


   
SvaraCitera

Kurdenn: Vet du nämligen om närvaron nollställs efter fyra veckor? Eller räknar de med hela terminen?

Tror de räknar varje månad faktiskt. Så den nollställs nog efter fyra veckor, men även om den nollställs men lärarna ser att man har regelbundna sjukskrivningar så kan de välja att kontakta dig och sedan kontakta CSN. 


   
SvaraCitera

Vicarious:

Tror de räknar varje månad faktiskt. Så den nollställs nog efter fyra veckor, men även om den nollställs men lärarna ser att man har regelbundna sjukskrivningar så kan de välja att kontakta dig och sedan kontakta CSN. 

nej, de kan räkna flera månader tillbaks 


   
SvaraCitera

ditt bästa jag: nej, de kan räkna flera månader tillbaks

Fan har de ändrat igen?
Iofs var CSN ovanligt trevliga mot mig. Hade iofs en legit anledning varför jag inte var närvarande i skolan för det mesta men ja. Verkar variera för varje skola/elev/lärare osv osv


   
SvaraCitera

Vicarious:

Fan har de ändrat igen?
Iofs var CSN ovanligt trevliga mot mig. Hade iofs en legit anledning varför jag inte var närvarande i skolan för det mesta men ja. Verkar variera för varje skola/elev/lärare osv osv

skolkade mycket på min första gymnasieskola och hade precis under gränsen på att få indraget csn

när jag bytte skola skolkade jag knappt men fick två sena ankomster på två månader och då ville de dra in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vicarious:

Tror de räknar varje månad faktiskt. Så den nollställs nog efter fyra veckor, men även om den nollställs men lärarna ser att man har regelbundna sjukskrivningar så kan de välja att kontakta dig och sedan kontakta CSN. 

Tack för dina svar 🙂


   
SvaraCitera

ditt bästa jag: skolkade mycket på min första gymnasieskola och hade precis under gränsen på att få indraget csn

när jag bytte skola skolkade jag knappt men fick två sena ankomster på två månader och då ville de dra in

 

qmeme_1386947631748_454.jpg


   
SvaraCitera