Aviseringar
Rensa alla

Cubase LE 4 problem!


Ämnesstartare

Hej, den första bilden som ni ser föreställer 'Audio Control' rutan på mitt Cubase LE 4, den ser alltid ut så, även om jag inte har mitt ljudkort (Alesis i|o2) anslutet till datorn. När jag ansluter ljudkortet så kommer det inga signaler till datan även fast allting är rätt kopplat, som ni ser på bild nr 2.

När jag spelar in och sedan lyssnar på inspelningen är allt jag hör ett jäkla jobbigt brusande och tjut. Jag är helt säker på att det är rätt kopplat, för jag har checkat på min Windows 98-dator (anledningen till varför jag inte spelar in på den är för att den är way too slow.)

Så jag undrar om det är någon som har/haft samma problem som jag och vet hur jag fixar det?

cubase2.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Oj! Det enda som kom med var bild nr 2. Så här har ni bild nr 1:

cubase1.jpg


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DylanDude:

Hej, den första bilden som ni ser föreställer 'Audio Control' rutan på mitt Cubase LE 4, den ser alltid ut så, även om jag inte har mitt ljudkort (Alesis i|o2) anslutet till datorn.

Okej, det blev lite rörigt: det som är på bilden (vilket man inte ser så bra) är en ljudingång som kommer ständigt som bara består av brus.[wink]


   
SvaraCitera