Aviseringar
Rensa alla

CUF:s clownkampanj


Begav mig genast ifrån sidan när jag såg att någon lagt upp crookboyy. Är livrädd [shake][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kampanjen kostade tydligen 3 miljoner


   
SvaraCitera

döög:

kampanjen kostade tydligen 3 miljoner

Källa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amigo:

Källa?

"Kampanjen kostar 3 miljoner att genomföra. Men var och när annonseringen ska ske än ännu inte bestämt, säger Amanda Florin."

http://www.dagensmedia.se/nyheter/kampanjer/article149238.ece


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De har genomgått en viss förändring:

Image
"Vi ställer stora anspråk på den offentliga sektorn, det vill säga på staten och kommunerna. Många och allt fler uppgifter kan vi lösa bäst genom samhället, som är vårt gemensamma instrument. Det är fel att tala om att man skulle kunna minska den offentliga sektorns uppgifter. Vi måste öka dem, om vi skall klara jämlikhet, trygghet, utbildning, miljövård, regionalpolitik och näringspolitik och så vidare."

Thorbjörn Fälldin

Image

”Det var inte jag – det var Ursula”

Fredrick Federley


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amigo:

Äsch, var tyst med dig istället borgarbracka.
Du klampar konsekvent in i var och varannan tråd själv så räkna med att andra gör detsamma. Var är nazistreklamen egentligen? Har du ens läst inne på hemsidan?

Om en tråd handlar om ett förbunds kampanj så gör jag inte reklam för mitt eget förbunds kampanjer.

Miceparade:

Begav mig genast ifrån sidan när jag såg att någon lagt upp crookboyy. Är livrädd [shake][blush]

Sorry, inte meningen att skrämma bort folk. [blush]


   
SvaraCitera

Arbetsmarknaden ÄR ett jävla skämt. De senaste dagarnas debatt på i bloggvärlden visar att det finns fler än vi trodde som gör allt det kan för att stänga ute unga människor från arbetsmarknaden.

När vi snackar fack gör vi det för att visa på den gamla synen på arbetsmarknaden som fortfarande finns kvar. Visst får folk vara med i facket om de vill, men vi tror att facken måste moderniseras och inse att om de ska lyckas attrahera unga människor måste de bli mer individanpassade.

Tills de gör det tänker vi fortsätta att uppmärksamma lagar och regler som gör att ungdomar står utan jobb. Tyvärr är facken ofta de som försvarar dessa lagar med näbbar och klor, klappandes unga människor på huvudet som om vi inte förstår någonting.

Centerpartiets Ungdomsförbund tror att ungdomar vet precis vad som helst. Precis allt om de vill och betydligt mer än vad vuxna i kostym tror att vi gör.

Unga människor vill ha jobb. Hur svårt kan det vara att förstå?

Sätt på dig den gröna näsan för att arbetsmarknaden är ett jävla skämt. Men det är ett skämt vi kan göra något åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ericsvenssson:

Arbetsmarknaden ÄR ett jävla skämt.

CUF är ett jävla skämt om något.

ericsvenssson:

När vi snackar fack gör vi det för att visa på den gamla synen på arbetsmarknaden som fortfarande finns kvar. Visst får folk vara med i facket om de vill, men vi tror att facken måste moderniseras och inse att om de ska lyckas attrahera unga människor måste de bli mer individanpassade.

Hela poängen med ett fack är att man kollektivt ska ta striden mot arbetsköparna och tvinga fram bättre löner och villkor.

ericsvenssson:

Unga människor vill ha jobb. Hur svårt kan det vara att förstå?

Jag är en ung människa, jag vill ha ett jobb. Men jag vill fan inte ha slavlön och urholkad arbetsrätt för det.

ericsvenssson:

Sätt på dig den gröna näsan för att arbetsmarknaden är ett jävla skämt. Men det är ett skämt vi kan göra något åt.

Men sluta din jävla politiker. Skriv normalt istället för en massa flosker och slagord.


   
SvaraCitera

ericsvenssson: Sluta klippa och klistra från cuf.se, det ser bara pinsamt ut. I övrigt så syns vi i valrörelsen. Ty även jag ska belysa er politik. Nämligen centerpolitik.se 🙂


   
SvaraCitera