Aviseringar
Rensa alla

CV


Ämnesstartare

Hej Allihopa! Jag ska nu söka jobb och då behöver jag ett CV, hur ska man exakt skriva ett? Har aldrig gjort något liknande förut! Hjälp upskattas!!!


   
Citera

Arbetsförmedlingen har en enkel artikel på sin sida om hur man skriver ett CV. Hur du sen vill strukturera upp de kan du hitta mallar på om du googlar.  Här är en sida som har mallar


   
SvaraCitera

man kan be arbetsförmedlingen om hjälp om du är inskriven där så hjälper dom dig gärna att bygga upp ett, men det ska inte vara för långt, de sa iaf arbetsförmedlingen till mig, viktigast av allt är att du inte skriver saker som du inte kan typ att du överdriver och sen visar du när du börjat jobba att du inte kan det du skrev


   
SvaraCitera

handendärnissen: man kan be arbetsförmedlingen om hjälp om du är inskriven där så hjälper dom dig gärna att bygga upp ett, men det ska inte vara för långt, de sa iaf arbetsförmedlingen till mig, viktigast av allt är att du inte skriver saker som du inte kan typ att du överdriver och sen visar du när du börjat jobba att du inte kan det du skrev

Jag tror du blandar ihop CV och personligt brev. CV innehåller bara meriter och en del kunskaper. I de personliga brevet skriver man vilka egenskaper man har, vad man har lärt sig och varför man vill ha jobbet.  Helt korrekt att man inte ska ljuga men att överdriva lite ser jag inte något moraliskt fel i.


   
SvaraCitera