Aviseringar
Rensa alla

CV Hjälp


Ämnesstartare

Tänkte skriva ett cv igår men det gick inte så bra pga av att jag inte har haft någon tidigare jobberfarenhet!. Någon som vet hur men kan skriva och kanske länka till mall eller klistra in en 🙂 skulle behöva så fort som möjligt. Tack Tack


   
Citera

Googla, det finns väldigt bra guider.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Googla, det finns väldigt bra guider.

Men problemet är att jag inte har någon jobb erfarenhet :/ och nästan alla cv:n som det finns guider på bygger på tidigare jobb erfarnheter 🙁


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

Men problemet är att jag inte har någon jobb erfarenhet :/ och nästan alla cv:n som det finns guider på bygger på tidigare jobb erfarnheter 🙁

Eftersom en CV är en redovisning av din erfarenhet så får du väl försöka hitta andra saker att skriva.
Om du inte har jobbat så kan du inte skriva att du har jobbat.

Utbildning? Föreningserfarenhet? Andra "sysslor"?
Skriv det du kan helt enkelt och sedan i personliga brevet får du skriva att du verkligen vill jobba.


   
SvaraCitera

utbildning, praktik, ideelt arbete, erfarenheter som kan hjälpa dig i det arbetet du söker, personligt brev där du introducerar dig själv och varför du är snubben för jobbet, etc. etc.

jag tar alltid med praktik jag hade för några år sedan, även om det bara varade i en vecka eller en månad. här snålas inte!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kudde:

här snålas inte!

nej, det kan man ju inte påstå att du gör då!.

men kan man verkligen ta med praktik man hade för nått årsen vem har nytta av det ?


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

men kan man verkligen ta med praktik man hade för nått årsen vem har nytta av det ?

skriv med allt! hur lite och fånigt det än är.
jag skrev med alla mina praoplatser och jag fick jobbet. hehe


   
SvaraCitera

CompleteUnkn0wn:

men kan man verkligen ta med praktik man hade för nått årsen vem har nytta av det ?

skriv med allt, det ser bättre ut sedan försvinner ju inte erfarenheten bara för att det var några år sedan.


   
SvaraCitera
Åtta

Använd i framtiden denna tråd för att fråga frågor gällande CV, personligt brev, arbetsintervjuer och dylikt. Skriv där även tips, posta länkar och resurser om ni har något att tillföra.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera