Aviseringar
Rensa alla

Cybergymnasiet@Göteborg


Ämnesstartare

Sho! Jo det är så att jag skall börja 1an på Cybergymnasiet om ett par dagar men vill egentligen inte gå där, utan vill hellre gå Schillerska gymnasiet men är förnärvarande på reserv plats någonstans mellan 4-10. Så nu undrar jag om det är någon som går/har gått på Cybergymnasiet i Göteborg som kan säga hur det är etc. Sen undrar jag också hur stor är chansen att jag får en plats på Schillerska?
Har nämligen ganska fet ångest inför det här.

Tack på förhand.


   
Citera
Ämnesstartare

"Cybergymnasiet" Haha vad är det för jävla namn? Robotskola eller? HAHAHAHAH


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

An0n:

"Cybergymnasiet" Haha vad är det för jävla namn? Robotskola eller? HAHAHAHAH

Höhö!

Nietzsche.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har hört att den ska vara ganska bra men dåliga lokaler?


   
SvaraCitera

Vår gamla biologi/naturkunskap/it-samhälle/databas- samt operativssytemlärare blev rektor där året efter vi gick ur gymnasiet. Men han var bara kvar ett år för han tyckte skolan sköttes så dåligt .C

Har en kompis som gick där dock, han trivdes


   
SvaraCitera

Nietzsche:

Har nämligen ganska fet ångest inför det här.

Börja på Donner istället. Det är den bästa skolan i Gbg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Vår gamla biologi/naturkunskap/it-samhälle/databas- samt operativssytemlärare blev rektor där året efter vi gick ur gymnasiet. Men han var bara kvar ett år för han tyckte skolan sköttes så dåligt .C

That doesn't sound to great... Är det Cybergymnasiet i Göteborg vi snackar om nu?

Sofie Peters:

Börja på Donner istället. Det är den bästa skolan i Gbg.

Också skolan med flest brats. [cool] Skulle behöva 100+ poäng för att komma in där.


   
SvaraCitera

Nietzsche:

Också skolan med flest brats. Skulle behöva 100+ poäng för att komma in där.

Alla tror det. Det är inte speciellt mycket brats.

Gå på någon annan skola och ring sedan Donner en vecka efter skolstart. Om det finns plats så tar de in dig, oavsett poäng, då de räknar med att miljön/människorna på skolan kommer att ge dig bättre betyg.


   
SvaraCitera

Nietzsche:

That doesn't sound to great... Är det Cybergymnasiet i Göteborg vi snackar om nu?

yepp. han bytte tillbaks till hulebäck efteråt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, jag kommer ihåg i högstadiet när alla polare höll på att surra om hur Cybergymnasiet verkade så tufft. Man kunde sitta och spela dataspel hela dagarna och det var inga kärnämnen. Inte nog med det så var de helt upp i taket om att det var lektioner där man tränade sikte och sådant för Counter-strike. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sofie Peters:

Alla tror det. Det är inte speciellt mycket brats.

Gå på någon annan skola och ring sedan Donner en vecka efter skolstart. Om det finns plats så tar de in dig, oavsett poäng, då de räknar med att miljön/människorna på skolan kommer att ge dig bättre betyg.

Mja, även om jag skulle lyckas ta mig in, så skulle jag förmodligen inte hänga med i det höga tempot som jag antar den skolan har då medel poängen är 300+. Men tack för tipset, ska nog testa fast med en annan skola.

sylar:

text

Haha, sådär får jag hoppas att skolan inte är! [cool]

Nietzsche.


   
SvaraCitera

komsi komsi till schillerska haha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittrödahårspänne:

komsi komsi till schillerska haha

Hah, I'm trying! Går du där eller? [smile]

Nietzsche.


   
SvaraCitera

Nietzsche:

Hah, I'm trying! Går du där eller?

bra det! of course my horse


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittrödahårspänne:

bra det! of course my horse

Andra eller tredje året? Hur är den skolan? [cheers]

Nietzsche.


   
SvaraCitera