Aviseringar
Rensa alla

Cykelhjälm?


Ämnesstartare

Hej alla glada ungdomar.

Jag ska debattera mot en klasskompis i engelskan i skolan. Vi ska diskutera om man ska behöva ha cykelhjälm eller inte. Så nu undrar jag vad ni tycker.

Ska man behöva ha cykelhjälm även om man inte vill och skäms för att man har det. Så ni som läser det här kan väl skriva vad just ni tycker.


   
Citera

HAHA hatar cykelhjälms regeln! Jag tycker inte dom ska kunna skapa en lag på det, det är väl upp till var och en om dom vill skydda skallen eller inte![tard] Så nej man ska inte behöva


   
SvaraCitera

I ett samhälle som har en uppsjö av lagar som bestämmer över ens individers kroppar så är en cykelhjälmslag lika bra som någon annan, typ bilbälteslag.


   
SvaraCitera

det är jätte bra med den lagen tkr jag.
lika bra som med bilbälten


   
SvaraCitera

Egentligen är de ganska idiotiskt att inte ha cykelhjälm, ändå har ingen de. Enda anledningen till att jag ska skaffa en är för min lille måste ha en och jag kan ju inte tvinga honom ha hjälm sen strunta i de själv.


   
SvaraCitera

Det är väl upp till var och en om man vill slå i skallen eller inte.


   
SvaraCitera

Kaninen:

Ska man behöva ha cykelhjälm även om man inte vill och skäms för att man har det. Så ni som läser det här kan väl skriva vad just ni tycker.

Ja, om man är under 15. Älskar att se fags med cykelhjälm, man blir så varm inombords.


   
SvaraCitera
jonta

Kaninen:

Så nu undrar jag vad ni tycker.

VeraN:

HAHA hatar cykelhjälms regeln!

Bort med den lagen, precis som man ska bort med alla varningstexter och annat dumt. På så sätt gallrar man bort idioterna och får en bättre värld att leva i.


   
SvaraCitera

jag förstår inte varför man måste ha hjälm till en viss ålder o.0
Vuxna och barn kan väl slå skallen ändå. Barn cyklar väl oftast inte sämre än vuxna. Ska det vara lag så ska det vara lag på att alla ska ha hjälm.


   
SvaraCitera

Cykelhjälm är för småbarn och pensionärer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är sött med personer som har cykelhjälm, önskar att alla hade det så jag med vågade


   
SvaraCitera

sykeljälmar e kassa, de jer intä nått bra skyd, man tror de män de e skräp. selan slår man i huvvet först endå så de e betre me handskar å nått för armbågarna å långbralor så man intä skrapar up benen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Turkeso:

sykeljälmar e kassa, de jer intä nått bra skyd, man tror de män de e skräp. selan slår man i huvvet först endå så de e betre me handskar å nått för armbågarna å långbralor så man intä skrapar up benen.

så jväla dålig fejk... hoppas jag


   
SvaraCitera

Padee:

så jväla dålig fejk... hoppas jag

ärr min fackta fäjk? [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

om lagen säger att vi ska ha hjälm, borde det finnas en lag som säger att äldre och gamla ska ha hjälm också, dom har sämre balans än oss, och troligtvis sämre syn också. [smile]


   
SvaraCitera