Aviseringar
Rensa alla

Cykla


Ämnesstartare

anonymajag:

lång tid men inte så tungt eller? 😛

Skruva upp motståndet till max å cykla tills smärtan i låren inte tillåter dig cykla längre[no-no]
Om du inte kan sitta ned på en vecka efteråt har du gjort rätt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

davvelito:

Cykla olika, ibland hårt och kortare, ibland längre men inte inte lika tungt.

Okej tack så mycket! [y]

Panda:

Skruva upp motståndet till max å cykla tills smärtan i låren inte tillåter dig cykla längre[no-no]
Om du inte kan sitta ned på en vecka efteråt har du gjort rätt[y]

ha ha [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj, tufft att du vill ha större lår!
Tänker: ät mycket och jogga/cykla/googla rumpövningar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rid.


   
SvaraCitera

Förstår inte varför en tjej skulle vilja ha större rumpa och lår, men om det är det du vill, så visst...

Du vill nog helst inte lägga på dig en massa fett, så du får försöka bygga muskler istället. Kort sagt gör du det genom att
1) äta så pass mycket att din kropp har energiöverskott
2) träna styrka med tung vikt och relativt få repetitioner

Cykla kan hjälpa till att tighta upp det som finns, men jag tror inte du kommer bygga mycket på cykeln. Cykla med tungt motstånd, några minuter åt gången, några gånger per träningspass. Alltså kanske 3 min cykel, 2 min vila, 3 min cykel, 2 min vila, osv tills du hållit på i 30-40 minuter.

Annars rekommenderas att gå i trappor eller *branta* uppförsbackar med nåt tungt på ryggen, eller typ knäböj, utfallssteg, kanske marklyft om du inte är rädd för att få lite rygg också.

Finns hur mycket som helst att läsa om träning, och minst hälften är alldeles för avancerat för att gemene man (eller kvinna då....) ska behöva bry sig. Kort sagt: jobba tungt med musklerna du vill åt, och ät mycket, och gör det under lång tid, så kommer du att se resultat.


   
SvaraCitera

anonymajag:

är en tjej på 15 år som vill få större lår och rumpa x)
jag tränar ingenting nu men haren gammal träningscykel som står här hemma, är det ett bra alternativ att använda den?

Skippa träningscykeln inomhus och satsa istället på cykling utomhus. Leta i beg annonser om du inte redan har en vanlig trampcykel. Frisk luft, sol, friska vindar och cykelturer så får du sveriges snyggaste lår och rumpa. [smile] >>> [love]


   
SvaraCitera