Aviseringar
Rensa alla

Cystoskopi


Ämnesstartare

Någon som gjort detta och vill dela med sig av sina erfarenheter? 

Kommer antagligen att få göra detta om cirka en månad och är ganska nervös.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag måste nog googla lite på det 😮


   
SvaraCitera
reben

ångrar att jag googlade 🙁

lycka till 🙁 <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Efter att ha googlat, så måste jag önska dig lycka till. Mycket mer vet jag inte vad jag ska säga 🙁 <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det är blåsan som ska undersökas och urinröret är normalt (kan vara smärtsamt om man har tunt) behöver du inte vara orolig för smärtan. Du kommer att lokalbedövas. Lite konstigt känsla när slangen förs in.
Annars inte mer obehagligt än att ligga i en typ gynstol och bresa med benen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan väl bli sövd? jag ska antagligen få gastorskopi. störigt med såna här undersökningar. borde finnas någon sorts maskin som skulle kunna se allt bara den nuddar kroppen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
ångrar att jag googlade 🙁

lycka till 🙁 <3

Gurksallad:
Efter att ha googlat, så måste jag önska dig lycka till. Mycket mer vet jag inte vad jag ska säga 🙁 <3

Tack ni två! Hoppas på att de ska hitta vad problemet är så att det går att återgälda i alla fall, vill inte att det ska göra ont bara. 

OF 5:
Om det är blåsan som ska undersökas och urinröret är normalt (kan vara smärtsamt om man har tunt) behöver du inte vara orolig för smärtan. Du kommer att lokalbedövas. Lite konstigt känsla när slangen förs in.
Annars inte mer obehagligt än att ligga i en typ gynstol och bresa med benen.

Skrev nyss med en bekant som jag kom på att hon gjorde en sådan undersökning på gymnasiet, hon sa att det inte kändes så farligt utan mer att man känner sig kissnödig, så verkar inte vara så farligt som de låter.. Ja, gynstolen är väl aldrig rolig men det är ju tyvärr så det får ske liksom. (Läste på nätet att det oftas inte känns lite väl på tjejer som på killar)

the_fat_one:
man kan väl bli sövd? jag ska antagligen få gastorskopi. störigt med såna här undersökningar. borde finnas någon sorts maskin som skulle kunna se allt bara den nuddar kroppen.

Är det på grund av dina magsår och liknande? Läste på vårdguienden att de lägger bedövning  i urinröret, ryggbedövning eller narkos. Så fungerar det inte med den vanliga bedövningen blir det nog narkos för min del, är hopplöst rädd för sprutor och liknande. 


   
SvaraCitera