Aviseringar
Rensa alla

D.Trump


M04
 M04

Cobrak:

kan confirma att bilden inte är från tiktok haha

Nee men vad de står i bilden är ett sound på tiktok också


   
SvaraCitera
Haien

Kan vi avskaffa tiktok


   
SvaraCitera

Haien:
Kan vi avskaffa tiktok

Nej tack då går mitt liv under 


   
SvaraCitera

julia1130: undrar bara om ni tror trump kommer vinna presidentvalet 2020

Demokraterna har ju knappast visat upp alltför starka kort för att kunna ta hem presidentposten så jag skulle gissa på, och hoppas på, att Trump vinner, även om hans samröre med Ukraina och Ryssland verkar jävligt suspekt.

julia1130: tror ni på att ww3 är seriöst

Hotet skulle just för dagen vara USA <> Iran och på längre sikt USA <> Nordkorea. Trump är i grunden företagsledare som vill att hans miljardimperium växer sig starkare. Och krig är inget som är positivt för en företagsledare i synnerhet som jag inte tror att ett WW3 kan få samma uppsving på ekonomin som WW2 fick.
Däremot är min personliga uppfattning att det vore bättre att han byggde en mur runt alla arabländerna inkl de muslimska länderna i Afrika för att förhindra dess spridning till Europa och övriga världen. Men det fattar vi ju alla att det tyvärr är praktiskt omöjligt.
Dessutom skulle ett WW3 kosta USA otroligt många soldaters liv och det vill varken Trump eller den amerikanska befolkningen. Så mitt svar blir - NEJ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

politisk realist:

Demokraterna har ju knappast visat upp alltför starka kort för att kunna ta hem presidentposten så jag skulle gissa på, och hoppas på, att Trump vinner, även om hans samröre med Ukraina och Ryssland verkar jävligt suspekt.

Hotet skulle just för dagen vara USA <> Iran och på längre sikt USA <> Nordkorea. Trump är i grunden företagsledare som vill att hans miljardimperium växer sig starkare. Och krig är inget som är positivt för en företagsledare i synnerhet som jag inte tror att ett WW3 kan få samma uppsving på ekonomin som WW2 fick.
Däremot är min personliga uppfattning att det vore bättre att han byggde en mur runt alla arabländerna inkl de muslimska länderna i Afrika för att förhindra dess spridning till Europa och övriga världen. Men det fattar vi ju alla att det tyvärr är praktiskt omöjligt.
Dessutom skulle ett WW3 kosta USA otroligt många soldaters liv och det vill varken Trump eller den amerikanska befolkningen. Så mitt svar blir - NEJ!

Jag märker att du är emot muslimer, kan du möjligtvis berätta varför, samt varför religionen skiljer sig gente mot dom andra 


   
SvaraCitera

julia1130:

Jag märker att du är emot muslimer, kan du möjligtvis berätta varför, samt varför religionen skiljer sig gente mot dom andra 

Du måste skilja på islam som religion OM nu islam är en religion. Koranen beskriver mer hur man genomför ett totalitärt statsskick. Och kulturen i islamistiska länder. Den kombon fungerar inte i västvärlden. Det ser vi bl a i Sverige som är det land som tagit emot mest muslimer procentuellt i hela världen och vi har ex mest bombattacker i hela världen. De enda länder som har MER bombattacker är muslimländerna (arabländerna och islamistiska länder i Afrika). Jag behöver väl knappast den fientlighet mot kvinnor som bedrivs i muslimska länder. Dvs i form av jämlikhet och könsstympningar av flickor.


   
SvaraCitera

politisk realist:

Du måste skilja på islam som religion OM nu islam är en religion. Koranen beskriver mer hur man genomför ett totalitärt statsskick. Och kulturen i islamistiska länder. Den kombon fungerar inte i västvärlden. Det ser vi bl a i Sverige som är det land som tagit emot mest muslimer procentuellt i hela världen och vi har ex mest bombattacker i hela världen. De enda länder som har MER bombattacker är muslimländerna (arabländerna och islamistiska länder i Afrika). Jag behöver väl knappast den fientlighet mot kvinnor som bedrivs i muslimska länder. Dvs i form av jämlikhet och könsstympningar av flickor.

Ajo, vi kan gärna diskutera religion. Och om du nu tror att Sverige är ett kristet land så har du fel även fast majoriteten är kristna (dock så är den svenska befolkningen rätt så oreligiösa). För att ett land ska klassificeras som kristet och som ska styras med kristna grunder, så krävs det stöd från Bibeln. Jag har läst Bibeln två gånger, men analyserat den (och många andra skrifter) noggrant och Sverige tar absolut inget stöd från Bibeln när det gäller politik och välfärd. Det är lite kul att folk kritiserar Islam eller andra religioner när de inte ens studerat sin egen religion och heller inte läst de skrifter som de kritiserar.

Förresten kan du skicka mig källan som säger att Sverige har flest bombattacker och att de utförs av ”muslimer”?


   
SvaraCitera

Malonexd: Ajo, vi kan gärna diskutera religion. Och om du nu tror att Sverige är ett kristet land så har du fel även fast majoriteten är kristna (dock så är den svenska befolkningen rätt så oreligiösa). För att ett land ska klassificeras som kristet och som ska styras med kristna grunder, så krävs det stöd från Bibeln. Jag har läst Bibeln två gånger, men analyserat den (och många andra skrifter) noggrant och Sverige tar absolut inget stöd från Bibeln när det gäller politik och välfärd. Det är lite kul att folk kritiserar Islam eller andra religioner när de inte ens studerat sin egen religion och heller inte läst de skrifter som de kritiserar.

Förresten kan du skicka mig källan som säger att Sverige har flest bombattacker och att de utförs av ”muslimer”?

Jag får nog göra dig besviken men jag tänker inte föra någon mer djupgående religiös diskussion här på UM om islam. Men rent allmänt - Sverige kan vara ett kristet (protestantiskt) land utan att merparten går i Svenska Kyrkan frekvent eftersom merparten trots allt begravs av kristna präster. Dessutom är Sverige rent historiskt, liksom hela Europa, ett kristet land/världsdel.

Allt i media tyder på att alla bombattacker, skottlossningar, bilbränder, ökade antalet personrån, ökade antalet våldtäkter, könsstympningar av småflickor, blåljusattacker, ökade narkotikahandel mm är "invandrarrelaterat". Annars skulle inte alla politiker höja rösten och beklaga att integrationspolitiken misslyckats.
Visst, vi har en väldigt stor invandring av norrman, finländare och danskar, i synnerhet i Skåne där många danskar jobbar i norra Danmark men bor och är mantalsskrivna i Sverige. Men det är knappast norrmännen, finländarna eller danskarna som politikerna åsyftar där de snackar om att "integrationspolitiken misslyckats". Eller är det vad du tror?

Men jag vill inte föra någon djupgående debatt om religion på UM då jag vet deras policy. Vill du föra en mer djupgående debatt i ämnet religion och islam i synnerhet, så förutsatt att du är 18 år fyllda och har ett Flashbackkonto så kan vi föra debatten vidare där. PMa mig i så fall ditt "användarnamn" på FB så öppnar jag en tråd där.


   
SvaraCitera
dwadw

M04:

Nee men vad de står i bilden är ett sound på tiktok också

det är väl ändå ni från tiktok som tar sounds och skit från andra ställen


   
SvaraCitera
M04
 M04

dwadw:

det är väl ändå ni från tiktok som tar sounds och skit från andra ställen

1. Jag har inte sagt nåt annat heller. 2.”ni”- jag gör inte tiktok Rullar ögonen


   
SvaraCitera

julia1130: Jag märker att du är emot muslimer, kan du möjligtvis berätta varför, samt varför religionen skiljer sig gente mot dom andra

Malonexd: Förresten kan du skicka mig källan som säger att Sverige har flest bombattacker och att de utförs av ”muslimer”?

Här kommer lite fakta från kvällspressen som styrker mina påstående om alla sprängdåd senare år som är direkt relaterade till massinvandringen av araber och afrikaner senare år.

Kvällsposten är alltså en del Expressen och Göteborgs-Tidningskoncernen, som ägs av Bonnierkoncernen, som även tidigare har ägt TV4.

Bilden är redigerad av mig själv dvs jag har klippt bort all reklam men alla text är exakt i originalutförande.

Originalet finns HÄR!

Kvallsposten-Sprangdaden-i-Sverige-sakna


   
SvaraCitera

politisk realist:

Här kommer lite fakta från kvällspressen som styrker mina påstående om alla sprängdåd senare år som är direkt relaterade till massinvandringen av araber och afrikaner senare år.

Kvällsposten är alltså en del Expressen och Göteborgs-Tidningskoncernen, som ägs av Bonnierkoncernen, som även tidigare har ägt TV4.

Bilden är redigerad av mig själv dvs jag har klippt bort all reklam men alla text är exakt i originalutförande.

Originalet finns HÄR!

Kvallsposten-Sprangdaden-i-Sverige-sakna

Snälla människa, du verkar för fan tro att muslimer och organiserad brottslighet är samma sak??? Sprängdåden har I N G E T med muslimer att göra. Skrattretande att du har mage att kalla dig "politisk realist" Sover

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Snälla människa, du verkar för fan tro att muslimer och organiserad brottslighet är samma sak??? Sprängdåden har I N G E T med muslimer att göra. Skrattretande att du har mage att kalla dig "politisk realist" Sover

Hjärta

Skrev du det där inlägget i sömnen eller var det i nyuppvaknat tillstånd?  Mycket glad

Ser du inget som helst samband mellan massinvandringen aka flyktinginvandringen under förra årtiondet och all kriminalitet som drabbat Sverige? Kan du inte dra några som helst samband mellan denna kriminalitet och dessa elements religiösa tillhörighet då de samtliga kommer från arab- och afrikanska länder som har islam som religion? Eftersom samtliga politiker snackar om att "integrationen misslyckats" så har jag väldigt svårt att tro att varken skottlossningar, mord, bombattacker, bilbränder, våldtäkter och gruppvåldtäkter, personrån, tafsande på småtjejer, könsstympningar mm är begångna av varken ariska svenskar eller nordbor. Utan just av dessa element som är direkt relaterade till denna invandring kommer från länder som har islam som religion. Detta var den ENDA anledning att jag direkt relaterade till "muslimer".

För övrigt beklagar jag att fel bild lades upp ovan - rubriken saknades - men här kommer RÄTT BILD. Det är inte alltid lätt att hålla rätt på alla forum jag deltager på.  Rodnar

Kvallsposten-Sprangdaden-i-Sverige-sakna


Och jag behöver väl knappast påminna dig om alla högt uppsatta präster inom de islamiska moskéerna i Sverige som är klassade som säkerhetsrisk och islamistisk terrorverksamhet av SÄPO och som borde utvisas ur Sverige. Eller blundar du för detta och låtsas att du inte ser sambandet?
 

Jag får nästan känslan av att jag måste beklaga att jag vill ha ett tryggt och säkert land att bo i.  Rodnar  Rodnar  Rodnar


   
SvaraCitera

politisk realist: meningslöst orelaterat dravel

Ditt inlägg säger ungefär noll och ingenting. Majoriteten av dom brott du rabblar sker av kriminella - både småkriminella och mer organiserad brottslighet. Tror du på allvar att alla eller nästan alla sprägningar har att göra med muslimer och är utförda av muslimer i Allahs namn är det som sagt skrattretande att du har mage att ha ordet "realist" I ditt namn. Iofs kanske du lever i din egna verklighet, men det räknas inte. Byt namn till typ "politisk fantiserare" el. dyl.

MVH

Och btw, för att du inte ska låtsas inte ha en aning vad jag pratar om kan jag hänvisa till ditt inlägg på föregående sida där du svart på vitt knyter ihop att vi tagit emot flest muslimer rent procentuellt, därför har vi också flest bombdåd. Måste jag verkligen citera dig eller länka till inlägget? Rullar ögonen

Hjärta


   
SvaraCitera
quex
 quex

politisk realist: har jag väldigt svårt att tro att

politisk realist: våldtäkter och gruppvåldtäkter, tafsande på småtjejer

politisk realist: är begångna av varken ariska svenskar eller nordbor.

Att SD bara är hälften så stora bland kvinnor beror mycket på denna föreställning.


   
SvaraCitera