Aviseringar
Rensa alla

D-vitamin? *Veggies titta hit viftar som 1 tok ståle*


Ämnesstartare

Ok läste nyss i min vegkokbokslashnäringslära att veggisar behöver D-vitaminer de räcker ej med solen stämmer detta? äter du o vilket m'ärke hur mår du av dessa

mvh


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

o vrf står det att man ska äta jordnöttssmör de e ju jätte fatzo aktigtt??


   
SvaraCitera

Mushrooms are the only vegan source of vitamin D. (after UV light or sunlight exposure)[24][25]

jag har aldrig ätit tillskott men äter svamp ibland och hänger i solen 100% av tiden. har inte märkt att jag har brist på detta!!!! inte doktorn heller.


   
SvaraCitera

Angelize:

Angelize
I dag 16:53

o vrf står det att man ska äta jordnöttssmör de e ju jätte fatzo aktigtt??

d e nice om man äter rätt sort med 100% jordnötter i fast akta dig pga det är dåliga fetter i så ät inte = varje dag men kanske ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

jag har aldrig ätit tillskott men äter svamp ibland och hänger i solen 100% av tiden. har inte märkt att jag har brist på detta!!!! inte doktorn heller.

okaj då blire o plocka svamp [crazy][crazy][crazy][crazy][crazy][crazy] i G-disken


   
SvaraCitera

ska plocka svamp i skogen i sommar höst !!! håller mig till G-disken just nu plockade vild schampejnoner igår gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

d e nice om man äter rätt sort med 100% jordnötter i fast akta dig pga det är dåliga fetter i så ät inte = varje dag men kanske ibland.

oki!! såg att "tartex" var bra också för näringen så ska köpa de strax...ingen aning vad det är lr hur det smakar tyhp leverpastej YUÄCK


   
SvaraCitera

Angelize:

oki!! såg att "tartex" var bra också för näringen så ska köpa de strax...ingen aning vad det är lr hur det smakar tyhp leverpastej YUÄCK

det e en jästpastej testa smaken "örter" den är ganska god köp annars b-jäst näringsjäst på din hälsokost och ha på maten ibland = samma sak näringsmässigt typ funkar att ha i pajer och så med smakar mustigt då = gott


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

ska plocka svamp i skogen i sommar höst !!! håller mig till G-disken just nu plockade vild schampejnoner igår gott

ha ha sj e jag inte lika " fin i kanten " jag e fajn med burk champisar! men de e svårt vad ska man ha svamp till? förutom typ spaghetti "kött"färssås


   
SvaraCitera

Angelize:

ha ha sj e jag inte lika " fin i kanten " jag e fajn med burk champisar! men de e svårt vad ska man ha svamp till? förutom typ spaghetti "kött"färssås

köp färska !! godare nyttigare !! inte dyrt heller oftast !! ha i pastasallad i gryta till gryta i potatissallad i rissallad i paj i pizza eller gör 1 svamp sallad med 50/50 olja/vinäger + hackad chili + vitlök + salt + peppar + hela svampar som får dra i det i några timmar !!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NU KOM JAG PÅ jag äter ju svamp haha soja e ju svamp...dum jag e 😛 eller quorn kanske det va..


   
SvaraCitera

quorn e svamp ägg e d d-vitamin i också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

köp färska !! godare nyttigare !! inte dyrt heller oftast !! ha i pastasallad i gryta till gryta i potatissallad i rissallad i paj i pizza eller gör 1 svamp sallad med 50/50 olja/vinäger + hackad chili + vitlök + salt + peppar + hela svampar som får dra i det i några timmar !!!

Okey tack japp billig måste de va e pank som f*n!!! tänkte följa ett recepy "öppen omelett" hette den kan ju lägg ai färsk svamp där i blir säkert smasky...grytor kan jag ej göra i slutet försvinner ju alltid all sås...suck så de blir fail 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan man göra omelett utan ägg? Kan knappt äta de lä'ngre när jag tänker på vad det egentligen e...


   
SvaraCitera

http://www.matbloggen.com/2007/02/37 finns även varianter med avkoket från linfrön har ej testat någon av dessa, har dock gjort pannkakor (osötade) med tofu i som "omelett" om man har rosa salt i smakar det även äggigt.


   
SvaraCitera