Aviseringar
Rensa alla

Då är det gymnasiet som gäller.....


patrick bateman:

du antar fel

Okej... för att din generalisering var grovt felaktig. Du behöver inte krossa en stackars 15årings hopp för att du fick en dålig klass, finns bra klasser också!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skola är ju skola men jag tror gymnasiet hittills vart bästa tiden i mitt liv


   
SvaraCitera

dekadent:

Okej... för att din generalisering var grovt felaktig. Du behöver inte krossa en stackars 15årings hopp för att du fick en dålig klass, finns bra klasser också!

försökte inte krossa hans hopp. klart det finns bra klasser men jag gillar inte gymnasiet, det är min åsikt. folk tror sig för mycket där. högstadiet var en betydligt roligare tid


   
SvaraCitera

Har gått 8 år sedan jag började gymnasiet
hjälp.


   
SvaraCitera

Är svårt att säga "var inte blyg" för det är nästan varje person som börjar på en ny skola. Jag tror att det gäller att bara hitta någon som har samma intresse. Man kanske hör någon prata om något som man är intresserad av och så vet man något man kan berätta som passar i samtalet. När jag började på gymnasiet var det relativt lätt att få kompisar för alla hade ett intresse för datorer och idrott.


   
SvaraCitera

patrick bateman:

gymnasiet är ruttet. är mer eller mindre likadant som högstadiet lika tråkigt, lika tråkigt folk och lärare osv.


   
SvaraCitera

dekadent:

Hade jag fått agera Hitler i min klass hade jag nog gasat ihjäl en 10-15 stycken bara för att rensa luften lite (trots eventuell överbliven gas)

Ah, jag har blivit för gammal och blödig för sånt tror jag.

dekadent:

Som sagt går man inte fordon med en massa hillbillys med bakochframvänd keps (orange och grårutig ofc) samt lila tjocktröja, jeans med "coola" mönster på samt några feta sneakers, i alla fall. [rolleyes]

dekadent:

nu kanske vi ska hejda generaliserandet i alla fall en smula?

[blush]


   
SvaraCitera

Gymnasiet är bättre (fast universitetet är bäst). Du hamnar med människor som har samma intresse som du vilket underlättar en del. De flesta är mer fokuserade med tanke på detta och du får massor av nya vänner om du inte känner någon från början.

Åh. Gymnasiet var en sån härlig tid. <3
Känner mig old.


   
SvaraCitera

Är som grundskolan, fast lättare första året eftersom lärarna förutsätter att ingen har lärt sig något från högstadiet.


   
SvaraCitera

dazed:

[blush]

Vänd inte mina egna ord emot mig, [mad] det visar ett dåligt exempel för barnen. Varför tvingar du mig att göra illa dig? [mad]


   
SvaraCitera

Mr Kamachi:

Själv börjar jag på ekonomi programmet medan alla mina vänner ska till NV, elr programmering så det blir nervöst...men får hoppas på det bästa [crazy] Kan man få någon inblick på hur det är egentligen [rolleyes]..

roligt! började sam/ekonomi idag och alla va jättesnälla!!! tror det blir roligt


   
SvaraCitera

dekadent:

Vänd inte mina egna ord emot mig, [mad] det visar ett dåligt exempel för barnen. Varför tvingar du mig att göra illa dig? [mad]

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Zymbaline:

Gymnasiet är bättre (fast universitetet är bäst). Du hamnar med människor som har samma intresse som du vilket underlättar en del. De flesta är mer fokuserade med tanke på detta och du får massor av nya vänner om du inte känner någon från början.

vilket paradisgymnasium gick du i?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alltså jag var skitnervös igår för jag trodde inte jag skulle få några kompisar men seriöst detta var en av de bästa dagarna i mitt liv. Hela jag typ ändrades, pratar och känner ingen oro för att folk ska tycka att jag är tråkig. Det enda som suger är att jag inte kommer komma hem förrän efter kl. 17.00 vissa dagar haha... Man ska inte ta ut något i förväg men första dagen var skitbra (och lite awkward hahaha). Och det känns verkligen som jag har hittat folk som är lite mer som mig nu!


   
SvaraCitera

patrick bateman:

vilket paradisgymnasium gick du i?

Själva gymnasiet var iofs asdåligt men hela upplevelsen var bra.
Gick i Jakobsberg, Sthlm.


   
SvaraCitera