Aviseringar
Rensa alla

Då allting annat suger


Ämnesstartare

Har haft en tanke ett tag nu och den slår mig hårdare för varje dag. Då jag nu är väldigt uttråkad av den lilla hålan som jag bor i, så överväger jag att sälja allt jag har och sätta mig på ett tåg i riktning söderut mot europa. Jag har ingen aning vart jag vill hamna och det är det som är lite halva grejjen. Att lämna säkerheten och vänner här hemma för ett äventyr jag inte vet vart jag hamnar eller vad som kommer hända.

Den enda planen jag har, är att inte ha någon plan. Jobb och bostad får jag söka för hand på plats där jag "kommer fram".

hmm vet inte vad det finns för diskussions värde men...

bör jag eller bör jag inte?
skulle du kunna tänka dig göra nå liknande?
kanske några erfarenheter eller har vetskap av någon bekant som gjort samma sak?


   
Citera
Ämnesstartare

Nej det bör du inte.

Ta tåget ner, arbeta, bo, träffa nytt folk. Skitcool resa och upplevelse. Men sälj inte det du har.


   
SvaraCitera

Vet en kille som gjorde precis så, dock flyttade han runt en hel del och jobbade med olika ting. Tjänade in en massa pengar.

Han blev rånad och knivhuggen på flera ställen.

Idag är han tillbaka i Sverige och jobbar på ett skitföretag någonstans.


   
SvaraCitera

Det kommer förmodligen gå åt helvete om du gör det.
Men livet kan nog bli intressantare. (notera att intressant inte betyder trevligt)


   
SvaraCitera

Du bör kanske inte sälja allt du har, spara istället pengar ett tag och ge dig av sen. Om det går bra kan du alltid sälja saker du har kvar i Sverige senare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pickaboo:

Ta tåget ner, arbeta, bo, träffa nytt folk. Skitcool resa och upplevelse. Men sälj inte det du har.

det jag inte kan ta med mig säljer jag. har ändå inte så mkt matriela saker då jag bor hos föräldrarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nirr:

Du bör kanske inte sälja allt du har, spara istället pengar ett tag och ge dig av sen. Om det går bra kan du alltid sälja saker du har kvar i Sverige senare.

jodå nog ska jag ha en liten buffert om jag åker iväg, ifall nu allting skiter sig. men halva nöjet är ju utmaningen att kunna klara sig på egna ben.

Ingemarsdotter:

Han blev rånad och knivhuggen på flera ställen.

hmm låter som att den snubben lika gärna kunde råka utför det i Sverige.

Dubbeltänk:

Det kommer förmodligen gå åt helvete om du gör det.
Men livet kan nog bli intressantare. (notera att intressant inte betyder trevligt)

skiter det sig hårt så finns ju alltid vänner och familj kvar hemma 🙂


   
SvaraCitera

Nehas:

hmm låter som att den snubben lika gärna kunde råka utför det i Sverige.

nej, knappast, rån med kniv är måhända inte så ovanligt i Sverige; men att någon som blir rånad blir knivhuggen flertalet gånger är väldigt ovanligt.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

nej, knappast, rån med kniv är måhända inte så ovanligt i Sverige; men att någon som blir rånad blir knivhuggen flertalet gånger är väldigt ovanligt.

Nej för i Sverige är sjukvården så långsam att man avlider första gången.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sounds risky men kul [shake]


   
SvaraCitera

Dubbeltänk:

Nej för i Sverige är sjukvården så långsam att man avlider första gången.

Touché, kanske tur att han ej befann sig i Sverige, det svinet.


   
SvaraCitera