Aviseringar
Rensa alla

Dämpa ångest


Ämnesstartare

Håller på att "behandlas" för en ätstörning och har därför fått en plan för vad jag ska äta. Förut åt jag knappt något alls och nu måste jag äta frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål så det är en väldigt stor förändring jämfört med förut.

Vad kan jag göra för att dämpa ångesten när jag äter och efter jag har ätit så jag inte spyr upp den ??


   
Citera
Ämnesstartare

HIMYNAMEISKARL:

Chaaa.. Du kan väl börja med att skärpa dig??

.. [bigsmile]

Hur som helst.

joof:

Vad kan jag göra för att dämpa ångesten när jag äter och efter jag har ätit så jag inte spyr upp den ??

Du skulle ju t.ex. kunna försöka att vänta ut ångesten. Jag vet att det låter jättekorkat och så, men jag tror att det är det man behöver göra. Sedan kan du säkert sysselsätta dig med någonting som får dig att tänka på annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skaffa dig en tidskrävande hobby.


   
SvaraCitera

Ha något du tycker är värt att leva för. Ha något du tycker är värt att leva för. För det är väl leva du ska, och leva du behöver motiveras för.

Tänk på normalviktiga tjejer med sunt utseende du känner, och att de antagligen äter MER än vad du behöver göra nu. Varenda dag. De går inte upp och blir överviktiga, de håller sig där på sin lagom vikt. Även du kommer fastna på det som faktiskt passar dig och din kropp. Fast det kan väl även vara något som gör att man inte vill äta normalt, ursäkta isåfall..

Lycka till, det låter som att du kommit en bra bit på den psykiska vägen ändå, beundransvärt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är i samma sits. Håller på att trappa upp mitt matschema och behöver verkligen råd för att dämpa ångesten. Funkar inte längre med att tänka på annat >.<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Samma här! Känns så jävla jobbigt att behöva tvinga i sig all mat när man inte är hungrig..bara för att det står på en lista..[shake]


   
SvaraCitera

Alkohol, är så jävla underskattat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Alkohol, är så jävla underskattat

har man en ätstörning så är man troligan inte så pigg på att klunka i sig alkohol med tanke på kaloriinnehållet >.< xI

hört att bolltäcke ska va bra, har aldrig provat dock. ngn som har erfarenheter av bolltäcket just?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lungnande medeciner?
de brukar ofta ge ut theralen, lergigan etc utan några större problem


   
SvaraCitera

joof:

Vad kan jag göra för att dämpa ångesten när jag äter och efter jag har ätit så jag inte spyr upp den ??

vänta tills du kommer in i puberteten och killar får upp ögonen för dig. din ångest kommer bli som bortblåst. 😀[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tomhand:

hört att bolltäcke ska va bra, har aldrig provat dock. ngn som har erfarenheter av bolltäcket just?

Jo, jag har. Men jag tyckte inte att de var någevidare lugnande och ångestlindrande. [sad]
För mig brukade det funka förr att bada eller duscha i varmt vatten för att ångesten skulle lägga sig lite.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

joof:

Vad kan jag göra för att dämpa ångesten när jag äter och efter jag har ätit så jag inte spyr upp den ??

Känner du dig inte lite typ skylldig när du spyr:O?

Jag menar alla människor som har lagt ner tid på dig:([sad]

Iaf skaffa dig en hobby som sagt


   
SvaraCitera

tomhand:

har man en ätstörning så är man troligan inte så pigg på att klunka i sig alkohol med tanke på kaloriinnehållet >.< xI

Har man ångest ska man dricka alkohol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Alkohol, är så jävla underskattat

[bigcheers]

joof:

Vad kan jag göra för att dämpa ångesten när jag äter och efter jag har ätit så jag inte spyr upp den ??

Det borde ju finnas massor med både lagliga och olagliga preparat som, äh, "dämpar ångest".


   
SvaraCitera

joof:

frukost, lunch, middag och 2-3 mellanmål så det är en väldigt stor förändring jämfört med förut.

[chocked] varför måste du äta så himla mkt, vem äter så ofta?
Räcker det inte med 3 mål om dan?

Tänker bara att ångesten kan ju inte ha hunnit gå över från den senaste pärsen innan det är dags att lassa in nytt.

Jag har ingen ätstörning, men jag blir aldrig hungrig så därför tar det lite emot att äta, skulle ha svårt att äta så ofta.
Folk har sagt till mej "Se maten som medicin" om man inte är sugen på den, så jag brukar tänka så när det tar emot.


   
SvaraCitera