Aviseringar
Rensa alla

Där du vill bo


time
 time

dazed:
Ett mindre timrat hus med en veranda där man kan dricka maltsprit och spana efter inkräktare, beläget om inte ute i skogen så iaf i anslutningen till något naturområde.

Det går nästan inte att håna ens, det är snarare småborgerligt nöjer jag mig med att anmärka.

Du skrattade ju åt att jag köpt hem en matkasse och nu låter du mig babbla om kylar med inbyggda kaffemaskiner och inbyggda vinkyler i en köksö utan reaktion, högst inkonsekvent. Eller spännande, beroende på vilket håll man ser det från 


   
SvaraCitera

dsc_0014red_63214782.jpg

Vill bo i Eriksberg.


   
SvaraCitera

time:

Du skrattade ju åt att jag köpt hem en matkasse och nu låter du mig babbla om kylar med inbyggda kaffemaskiner och inbyggda vinkyler i en köksö utan reaktion, högst inkonsekvent. Eller spännande, beroende på vilket håll man ser det från 

Ja det gick ju att angripa och det var påtagligt och nu liksom. Ditt storslagna drömmande blev man snarare matt av samtidigt man inte heller ville slå in öppna dörrar.


   
SvaraCitera

Jag skulle vilja testa flera olika boenden och miljöer, några är;

En husbåt (inte båthus) vore härligt, dock för risk att det kan bli ganska jobbigt/problematiskt.
Ett hus på en ensam ö i skärgården-(sthlm) eller mer exotiskt som ö vid Madagaskar.
Ett hus uppe på ett fjäll eller berg.
Eller ett hus som liksom är halvt insprängt i ett berg. Stora öppna glasfönster utåt.
En mysig gammaldags våning inne i staden.

Dessa är dock drömska hem

Myshörna/våning på vinden, (en sådan triangelformad vind, med skarp vinkel på tak.  Det skall vara takfönster och om propert-möjligt, en balkong på ena sidan. Inte nödvändigtvis stor med tillräcklig. Där ute så skall det finnas en hängmatta, soffa eller gungsoffa om somrarna, allt för mysohetens skull. Räcken eller liknande för att ställa exotiska växter på.

Det skulle bli för mycket att beskriva allt annat så jag stannar här.


   
SvaraCitera

På en liten ö uppe vid nordatlanten, typ kring Tromsø. 

Känna sig liten en stormig höstdag men samtidigt kunna åka runt hela ön på flakmoppe en vacker sommarkväll med midnattssol. 

Ett grannskap om 5-10 personer. 

Helst en mindre villa, storlek fjällstuga-ish


   
SvaraCitera
Lounge

drömboende är en villa vid en strand i thailand eller en bostadsrätt på kungsholmen

om jag fick välja idag


   
SvaraCitera

ytterst låga krav på boendet men finns miljoner ställen jag vill bo


   
SvaraCitera
Lounge

adaq:
122053-bigthumbnail.jpg
På en vacker plats ute i skogen Tumme upp

omg Hjärta


   
SvaraCitera

time: ismaskin

+ ett badkar och jag är såld


   
SvaraCitera

ett lite äldre trähus hade varit mysigt, men sånt kräver ju en massa satans arbete också, vilket inte är så lockande


   
SvaraCitera
mynona

Jag vill bo i utkanten av en stad, i något trädgårdsliknande grönområde där man lätt kan gå ut i skogen åt ena hållet men har kort in till stan åt andra hållet; det blir besvärligt med hus, så jag vill bo i en lägenhet, dock inte ett alltför stort lägenhetshus utan ett med ganska få lägenheter. Lummig trädgård runtomkring med jättelika buskar. 


   
SvaraCitera

stuga på västkusten eller välisolerad lägenhet söder om söder. 


   
SvaraCitera

En villa i utkanten av ett större samhälle i Norrland skulle jag trivas bra i. Inte så olikt min nuvarande boendesituation.


   
SvaraCitera
duden

En stor villa vid havet 


   
SvaraCitera
Smilen

Ett hus i Californien.


   
SvaraCitera