Aviseringar
Rensa alla

Därför är jag emot religion.


Linus: "att man har dödsstraff på att lämna religioner" Vart får du allt ifrån???

Det är väl bara den bittra verkligheten hur islam behandlar religösa oliktänkare...  Gråter   Tumme ned   Arg

Från muslim till kristen – Samuel Ahmed riskerar dödsstraff i Jemen... I över tre år har 32 årige Samuel Ahmed kämpat för att få permanent uppehållstillstånd i Sverige. Han har nyligen konverterat från islam till kristendom och nu väntar dödsstraff om han återvänder till Jemen.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vasterbottensnytt/fran-muslim-till-kristen-samuel-ahmed-riskerar-dodsstraff-i-jemen

Sex års fängelse för konvertering... En domstol i Saudiarabien har dömt en libanesisk man till sex års fängelse och 300 piskrapp efter att han uppmuntrat en saudisk kvinna att konvertera till kristen tro. Det rapporterade saudiska dagstidningar på söndagen, enligt AFP. Den saudiska kvinnan uppges nu bo i Sverige.
http://www.varldenidag.se/nyhet/2013/05/13/Sex-ars-fangelse-for-konvertering/

Kristen kvinna i Sudan dömd till döden för att ha konverterat... en domstol i Sudan har dömt en kristen kvinna till döden. Om hon inte omvänder sig till islam senast på torsdagen riskerar hon att straffet verkställs.
http://petterssonsblogg.se/2014/05/15/kristen-kvinna-i-sudan-domd-till-doden-for-att-ha-konverterat/

Maria riskerar att dömas till döden... en 28-årig saudiarabisk kvinna, Maria, uppges gömma sig i Sverige undan saudiska myndigheter. De vill ställa henne inför rätta för "brottet" att ha övergett islam och konverterat till kristendomen. Hon riskerar att dömas till döden i hemlandet.
– Det är ett mirakel att en saudisk kvinna blir kristen, säger Maria i ett tv-framträdande.
http://www.expressen.se/nyheter/maria-riskerar-att-domas-till-doden/

Islam förföljer oliktänkande... Islam är bra på att förfölja oliktänkande, och inte minst de som bekänner sig till kristen tro. Här följer ett antal länder och exempel på hur de tillämpar sin muslimska tro gentemot andra trosutövare. Jag har här sammanställt en del av det som hänt de senaste åren. Sammanställningen är inte på något sätt komplett, men visar ändå på ett skrämmande sätt hur illa ställt det är med religionsfriheten i länder där det finns en övervägande muslimsk befolkning.
http://www.tidenstecken.se/islamfrf.htm

Är inte ovanstående bevis nog för att utrota islam som "religion" på jorden? Frågan är väl kanske snarare om man över huvud taget ska kalla islam för "religion"? Kanske snarare en sekt som vill förgöra alla oliktänkande!  GråterTumme nedArg


   
SvaraCitera

vikingen: Är inte ovanstående bevis nog för att utrota islam som "religion" på jorden?

Nej. Det finns extremister inom olika religioner såväl som inom politik. Det finns extremister inom kristendom också, islam ska inte utrotas mer än vad kristendom ska. Skärp dig och bli lite mer påläst i stället, då kanske du framstår som mindre vidrig. Det som bör utrotas snarast är okunskap likt den du fortsätter att visa.

Hjärta


   
SvaraCitera

Linus:
"att man har dödsstraff på att lämna religioner" Vart får du allt ifrån??? Skeptisk

åh nej någon bemödade sig inte med att återge ditt falsarium ordagrant och nyanserat, stackare


   
SvaraCitera
e96a
 e96a

Alla får ju ha sin åsikt, men är kristen och lever som vilken normal tjej som helst. Skillnaden är dock att jag har alltid någon att snacka med som förstår mig. Innan jag blev kristen var jag ingen. Jag hade knappt ett liv. Kristendomen gav mig ett liv. 

Allt behöver inte tas så himla ordagrant som står i bibeln. För tar man det ordagrant så ja, då blir det mycket regler vad man inte får göra. 

Men jag accepterar ändå din åsikt för om du valt att inte tro på gud etc är ju det din åsikt. Så sjukt dock att du ska behöva skiljas från din familj bara för att du inte har samma åsikter som dom. Strongt ändå av dig att gå din egna väg. 


   
SvaraCitera

Storchen84: Nej. Det finns extremister inom olika religioner såväl som inom politik. Det finns extremister inom kristendom också, islam ska inte utrotas mer än vad kristendom ska. Skärp dig och bli lite mer påläst i stället, då kanske du framstår som mindre vidrig. Det som bör utrotas snarast är okunskap likt den du fortsätter att visa.

Skillnaden är att IS/ISIS, Boko Haram m fl islamistiska terrororganisationer utför sina dåd IDAG med stöd från koranen - enl dom själva. Bara medans jag har skrivit dessa rader har säker ett handfull oskyldiga människor slaktats.

Hur många "svenska" islamister har inte lämnat Sverige och åkt ner och stödjer IS/ISIS och Boko Haram och detta gör de medans de uppbär svenska socialbidrag, bostadsbidrag, barnbidrag osv. Många andra länder har totalförbjudet muslimerna att åka till dessa länder och deltaga i kriget och/eller terrorn bl a Storbritannien men Sverige ska ju vara så förbannat muslimvänliga med över 1 miljon muslimer innanför Sveriges gränser så här ska ju allt tillåtas!  Arg


   
SvaraCitera

vikingen:

Skillnaden är att IS/ISIS, Boko Haram m fl islamistiska terrororganisationer utför sina dåd IDAG med stöd från koranen - enl dom själva. Bara medans jag har skrivit dessa rader har säker ett handfull oskyldiga människor slaktats.

Hur många "svenska" islamister har inte lämnat Sverige och åkt ner och stödjer IS/ISIS och Boko Haram och detta gör de medans de uppbär svenska socialbidrag, bostadsbidrag, barnbidrag osv. Många andra länder har totalförbjudet muslimerna att åka till dessa länder och deltaga i kriget och/eller terrorn bl a Storbritannien men Sverige ska ju vara så förbannat muslimvänliga med över 1 miljon muslimer innanför Sveriges gränser så här ska ju allt tillåtas!  Arg

Finns ingen koppling mellan islamism och terrorism, två helt olika saker. Men du har rätt i att IS och andra terroristnätverk tar saker ur koranan ifrån sin kontext och tolkar väldigt egenpassande och rättfärdigar sig med det.


   
SvaraCitera

vikingen: Skillnaden är att IS/ISIS, Boko Haram m fl islamistiska terrororganisationer utför sina dåd IDAG med stöd från koranen

Du menar så som hatbrott mot mörkhyade, homosexuella, religiösa och invandrare utförs överallt i världen pga extremism? Nej, det är ingen skillnad. Extremism är extremism. All extremism har en sak gemensamt: Det står avskyvärda handlingar. Det finns präster som är pedofiler och "kristna sekter" där homosexualitet anses vara en sjukdom som bäst botas med lobotomi än idag. Ska vi "utrota" en religion så kan vi utrota alla religioner. Och sedan gå över till politiken och se vad som behöver "utrotas" där - så som exempelvis SD och SvP. Och V enligt en handfull människor.

Dödsstraff åt alla religiösa. Och åt alla med "fel" åsikt.

Rullar ögonen

Du verkar fortfarande inte ha förstått att IS/ISIS inte är särskilt muslimvänliga, att majoriteten av alla muslimer motsätter sig IS/ISIS och att dessa muslimer också står högt på listan för halshuggning av IS/ISIS. Som sagt - skärp dig och blir lite mer påläst i stället för att komma med massa strunt.

Hjärta


   
SvaraCitera

skillnad på extremister och religösa. Därför mycket svår fråga. tror där emot att religion kan vara bra och dåligt beroende på samhällssituationen en lever i. I sverige är jag för religionfriheten. men religion ska enligt mig vara privat.


   
SvaraCitera