Aviseringar
Rensa alla

Därför är SD bästa valet 2014


Ämnesstartare

space:

Du tittar för mycket på SVT. Jimmies topp kanske inte är den bästa, utan den som är möjlig. Rent politiskt så tar SD ansvar för Nationen, och för det så är borgare mycket nöjda med SD. 

Nä, jag använder mest internet som informationskälla. Jag anser inte att SD politiskt tar ansvar för vårat land utan mer eller mindre gör Sverige till ett icke-humant land som kategoriserar människor efter hudfärg, läggning, etnicitet, religion och kön och därefter väljer ut vilka de anser är av värde. Jag tycker inte att SD tar vårat land framåt i utveckligen, och tycker att SD's politik mer ser ut att komma från dåtiden, och där vill i alla fall inte jag stanna kvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Nä, jag använder mest internet som informationskälla. Jag anser inte att SD politiskt tar ansvar för vårat land utan mer eller mindre gör Sverige till ett icke-humant land som kategoriserar människor efter hudfärg, läggning, etnicitet, religion och kön och därefter väljer ut vilka de anser är av värde. Jag tycker inte att SD tar vårat land framåt i utveckligen, och tycker att SD's politik mer ser ut att komma från dåtiden, och där vill i alla fall inte jag stanna kvar.

Det är inte SD som kategoriserar människor, det gör människor i Sverige så bra själva. Rent faktiskt efter att SD kom in i riksdagen så har det bidragit till att vi fått en mer human och generös politik på de områden du kritiserar SD för. SD är en samlingsplats för reaktionära, och i bakgrund av de svåra tider vi nu möter så är det naturligt att ett sådan rörelse tar plats i vår nations riksdag och lagstiftande församlingar. Valfrihet är bra, SD visar styrkan i demokratikonceptet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
Ledsensluta trolla

Hahaha, ennie säger att jag ska sluta trolla HjärtaHjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vinner SD kommer jag helt seriöst överväga att lämna Sverige.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

space:

Nej kanske inte, vilket parti förtjänar mer stöd? 

som det ser ut i dagens Sverige förtjänar inget parti stöd. så väl har ingen politiker tjänat landet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Vinner SD kommer jag helt seriöst överväga att lämna Sverige.

Jag är härmed övertygad om vart min röst går. Får jag ta din plats som mod då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Det är inte SD som kategoriserar människor, det gör människor i Sverige så bra själva. Rent faktiskt efter att SD kom in i riksdagen så har det bidragit till att vi fått en mer human och generös politik på de områden du kritiserar SD för. SD är en samlingsplats för reaktionära, och i bakgrund av de svåra tider vi nu möter så är det naturligt att ett sådan rörelse tar plats i vår nations riksdag och lagstiftande församlingar. Valfrihet är bra, SD visar styrkan i demokratikonceptet. 

Självklart finns det människor som kategoriserar men jag anser inte att det är något vi ska arbeta och fortsätta med. Jag anser att det varit bättre med ett parti som hellre ser till individerna och inte efter den kategori de anser att de hamnar i. 
Jag förstår inte vilka områden du menar att jag kritiserar SD för och att detta är något de har bidragit positivt till? För jag tycker mer och mer att vi drar in rasism, homofobi med mera in i riksdagen med SD, och jag anser ej att det är en plats för människor med syn på människor.  
SD är absolut konservativt och för reaktionära men jag anser att vi ska utvecklas och inte stå och stampa på samma plats. De säger att många människor som är missnöjda över dagens invandringspolitik röstar på SD, men jag tror ej att de kommer vara lyckligare av att bo i ett land där SD har makt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: men jag tror ej att de kommer vara lyckligare av att bo i ett land där SD har makt.

Nej, det låter ju jättetråkigt med mindre brottslighet, ingen islamisering och en återupprättad sjukvård och äldreomsorg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ludwig van Beethoven:

Nej, det låter ju jättetråkigt med mindre brottslighet, ingen islamisering och en återupprättad sjukvård och äldreomsorg.

Samtidigt kommer de att lägga mer resurser och ännu mer pengar på ett drogkrig som kommer innebära mer skattepengar kommer att gå till drogbrukare och drogmissbrukare, den orginiserade droghandeln kommer att fortsätta slå stort i Sverige och drabba fler människor, även de som inte brukar droger. Så vi kan väl säga så att SD tror att brottsligheten kommer sjunka av att slänga ut invandrare men inte ser att deras andra åsikter bidrar till en origiserad brottslighet.
Det finns de människor som tycker att islamerisering är dåligt, men i grund och botten tror jag även här att det handlar om individer och tolkningar, vilken religion som helst kan bli farlig i fel händer. Vi kan välja att utesluta människor, eller vara en del av världen. 
Den återupprättade sjukvården och äldreomsorgen tror jag är någonting alla partier drömmer om, men jag tror att de andra partierna inser att man inte kan trolla fram pengar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ignorans och trångsynthet är inte bra, så jag röstar ej på SD.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten: Samtidigt kommer de att lägga mer resurser och ännu mer pengar på ett drogkrig som kommer innebära mer skattepengar kommer att gå till drogbrukare och drogmissbrukare, den orginiserade droghandeln kommer att fortsätta slå stort i Sverige och drabba fler människor, även de som inte brukar droger

Tvivlar på att det kommer att bli särskilt annorlunda mot vad det är idag. Inget av 7-klöverpartierna är för en legalisering av narkotika.

FruLiten: Den återupprättade sjukvården och äldreomsorgen tror jag är någonting alla partier drömmer om, men jag tror att de andra partierna inser att man inte kan trolla fram pengar.

Pengar finns, det är bara en fråga om vad man väljer att prioritera och de styrande partierna idag väljer att prioritera massinvandring. Bara beslutet om att ge automatiskt PUT till alla syrier lär ju kosta ex antal miljarder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

Hahaha, ennie säger att jag ska sluta trolla HjärtaHjärta

det är läskigt. men det ä rokej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ludwig van Beethoven: Tvivlar på att det kommer att bli särskilt annorlunda mot vad det är idag. Inget av 7-klöverpartierna är för en legalisering av narkotika.

Även om det inte blir speciellt annorlunda så kommer det fortsätta bidra, och det som vi har idag är nog ett bra tecken på att det inte går att fortsätta stå och trampa på samma ställe. Vi kastar idag otroligt mycket pengar på drogkriget, och det är ingenting som kommer att kunna vinnas. Samtidigt är jag här och diskuterar SD, inte vad de andra partierna står för. 

Ludwig van Beethoven: Bara beslutet om att ge automatiskt PUT till alla syrier lär ju kosta ex antal miljarder.

Vad ska vi göra med dom, skicka iväg dom även om det innebär döden? Jag menar inte att vi ska lägga alla våra skattepengar på att hjälpa andra länder, men just nu behöver Syrien våran ekonomiska hjälp och trygghet. Om Sverige hade hamnat i krig och jag hade behövt fly hade jag varit glad över att få hjälp i ett annat land. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

din mamma e bästa valet...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skoja


   
SvaraCitera