Aviseringar
Rensa alla

Därför kommer aldrig kommunism att bli aktuell i Sverige


Ämnesstartare

I den här tråden tänkte jag att vi skulle lista alla alternativ till att ALDRIG KOMMUNISM blir ett alternativ till alla redan befintlliga politiska inriktningar i Sverige. 

Jag börjar med...

...människans strävan att få det bättre. Lite bättre boende, lite finare bil, lite snyggare kläder, uppdatera sin mobiltelefon, köpa större platt-tv, ny dator, äta bättre, resa osv. För att kunna göra detta krävs förstås lite mer pengar. Hur får man det? Man jobbar lite extra eller får en bra affärsidé. Och vips falller hela idén med kommunismen.


   
Citera

hade vi levt kommunistiskt hade alla kunnat ha det så bra 


   
SvaraCitera

tror du att kommunism betyder tjocktv och ica basic?


   
SvaraCitera

Samtidigt så är svenskar väldigt förtjusta i kommunistiska idéer så som bibliotek och allemansrätten. Nåväl.


   
SvaraCitera

vikingen: I den här tråden tänkte jag att vi skulle lista alla alternativ till att ALDRIG KOMMUNISM blir ett alternativ

Så, kommunism alltså.


   
SvaraCitera

Nu behöver ju inte kommunism på 2000-talet innebära hampakläder och bilar gjorda utav härdad kartong.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Nu behöver ju inte kommunism på 2000-talet innebära hampakläder och bilar gjorda utav härdad kartong.

jo alla ska ha det jättedåligt!!!!!!


   
SvaraCitera

amsi:

jo alla ska ha det jättedåligt!!!!!!

Ja, i kommunist-staten ska alla se fula ut och ha tråkigt


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:
Nu behöver ju inte kommunism på 2000-talet innebära hampakläder och bilar gjorda utav härdad kartong.

Det låter ju nice.


   
SvaraCitera

Jag vill ha Hoxhabunkrar också


   
SvaraCitera

dazed:

Det låter ju nice.

Den enda statussymbolen man kan ha är storleken på valfri rotsak som man får odla utöver det kollektiva jordbruket!

Och ja, sen kommer ju ölen vara skitbillig också!!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Den enda statussymbolen man kan ha är storleken på valfri rotsak som man får odla utöver det kollektiva jordbruket!

Och ja, sen kommer ju ölen vara skitbillig också!!

Det första låter som småborgerlig revisionism men det andra kan jag stå för!


   
SvaraCitera

kommunister är inte de vassaste i lådan


   
SvaraCitera
mynona

Orsaken till varför det "aldrig" kommer att bli aktuellt är likadan som varför krigsbojkott "aldrig" kommer att fungera: därför att folk inte tror att det skulle fungera. Inte för att det inte skulle göra det. 

Istechetvåpunktnoll:
Nu behöver ju inte kommunism på 2000-talet innebära hampakläder och bilar gjorda utav härdad kartong.

*Ger feedback på det här så du blir uppmuntrad till att skriva mer av det här slaget*


   
SvaraCitera

för att en kommunistisk nationalstat är omöjlig


   
SvaraCitera