Aviseringar
Rensa alla

dagboken


Ämnesstartare

här skriver vi om problem som är specifikt relevanta för oss som inte är bekväma vid att låta vårt biologiska och/eller sociala kön avgöra huruvida vi ska skriva i tjejdagboken eller killdagboken.

jag har ingen aning om vad det skulle vara, men sen har jag inte heller någon aning om vad som pågår i vare sig tjejdagboken eller killdagboken, då de båda är exklusiva för respektive kön, och jag vet inte om jag ärligt kan säga mig tillhöra något kön så entydigt att jag kan garantera att jag hör hemma där, utan att intervjua trådstartaren om intentionerna med tråden, vilket jag inte orkar.

typ, ja.


   
Citera
Ämnesstartare

Tänker massa på hur världen ser ut just nu idag utanför och varför jag inte känner så mycket känslor som jag borde göra och att jag inte kan ta del av det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bra <3 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur många dagbokstrådar behövs det? Finns redan tjejdagboken och killdagboken...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sööööööööööööööööööööt..............dagbok.............................


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: typ, ja.

Varför det finns en killdagbok kan jag dock svara på. Såg att det fanns en för tjejer och tänkte att det vore orättvist om det inte fanns en för män. Jämlikhet liksom.

Fast kanske är bättre med en för alla än två separata ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Varför det finns en killdagbok kan jag dock svara på. Såg att det fanns en för tjejer och tänkte att det vore orättvist om det inte fanns en för män. Jämlikhet liksom.

Fast kanske är bättre med en för alla än två separata ändå.

det här är inte en för alla, det här är en för folk som inte är bekväma med att posta i någon av de könsseparatistiska dagböckerna, av en eller annan anledning. om det finns en poäng med dem finns det väl absolut en poäng för den här? den torde fylla en lika relevant funktion för en annan målgrupp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: det här är inte en för alla, det här är en för folk som inte är bekväma med att posta i någon av de könsseparatistiska dagböckerna, av en eller annan anledning. om det finns en poäng med dem finns det väl absolut en poäng för den här? den torde fylla en lika relevant funktion för en annan målgrupp.

En för alla, alltså. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

En för alla, alltså. 

nej?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har rast nu. somnade för en sekund med barnen. de snarkar som medelålders män med enorma ölmagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: nej?

Jo. Antingen är den för alla eller en för ingen eftersom det finns separata för killar och tjejer. Detta är en för tjejer och killar. Så tolkar jag det.

Fast känner att jag knappt förstår vad den här försöker uppnå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jo. Antingen är den för alla eller en för ingen eftersom det finns separata för killar och tjejer. Detta är en för tjejer och killar. Så tolkar jag det.

Fast känner att jag knappt förstår vad den här försöker uppnå.

nej, det kan tänkas att det finns någon som definierar sitt biologiska kön som det ena, sitt sociala kön som det andra, och att formuleringarna i respektive annan dagbok innebär att de känner att de hör hemma i den, men inte kan skriva där utan att bryta mot reglerna. jag vet inte, jag har som sagt inte varit inne i någon av de andra trådarna. men det känns som ett rimligt antagande att alla tänkbara personer omfattas av någon av dessa tre trådar. det är ett av problemen med könsseparatism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: nej, det kan tänkas att det finns någon som definierar sitt biologiska kön som det ena, sitt sociala kön som det andra, och att formuleringarna i respektive annan dagbok innebär att de känner att de hör hemma i den, men inte kan skriva där utan att bryta mot reglerna. jag vet inte, jag har som sagt inte varit inne i någon av de andra trådarna. men det känns som ett rimligt antagande att alla tänkbara personer omfattas av någon av dessa tre trådar. det är ett av problemen med könsseparatism.

Har inte varit inne i tjejdagboken på länge men antar att den var lite oseriös precis som min killdagbok var. Den här tråden tycker jag känns lite som ett överanalyserande av de två andra. Sedan finns det inga regler. Tjejer har ju skrivit i killdagboken och killar i tjejdagboken. Men jag såg ju denna som en för alla eftersom både killar och tjejer kan skriva här. Är väl egentligen bäst om det finns en dagbok som sammanhåller alla människor oavsett kön istället tre trådar där en är för tjejer, en för killar och en för dem som inte definierar sitt biologiska kön som det enda och sitt sociala som det andra. Vad betyder det förresten? Om jag är socialt tjejig är jag ändå kille eftersom jag föddes till kille ju.

Detta blev överanalyserat tycker jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:
Detta blev överanalyserat tycker jag. 

man känner sig inte alltid som en tjej bara för att man har vagina eller som en kille för att man har penis 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ditt bästa jag: man känner sig inte alltid som en tjej bara för att man har vagina eller som en kille för att man har penis

Nej, jag vet. Men man är det fortfarande. Så om jag känner mig som en tjej så kan jag ju bara skriva i tjejdagboken och tvärtom. Då når de två ändå alla.

Men jag säger ju att två är onödigt. Bättre med en för alla. 


   
SvaraCitera