Aviseringar
Rensa alla

Dagens skolsystem..


Ämnesstartare

Betyg i 6an, nytt betygsgrad, kraven mycket hårdare och valet till gymnasiet ännu mer viktigare. Komvuxplatserna har minskats totalt och om man har högskolebehörighet kommer man inte in. Betygen för flertalet av elever har minskats. Vad är fel med skolsystemet idag? Jag är glad att jag kom ut ur detta innan all dessa förändringar.


   
Citera
Ämnesstartare

Anura:

kraven mycket hårdare

lolwhut?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För att det inte finns något vidare stort samhälleligt intresse att förbättra skolan, det kan ju kosta både tid och pengar.

Att kraven skulle vara hårdare vet jag inte, men när jag gick i grundskolan och på gymnasiet fick man betyg för att man försökt, inte nödvändigtvis för att man lärt sig något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

För att det inte finns något vidare stort samhälleligt intresse att förbättra skolan, det kan ju kosta både tid och pengar.

Saker och ting kunde ha varit som de var. Men nu måste vi ju konkurrera med omvärlden därför som det har kommit med förändringar. Tydligen har skoleleverna så dåliga resultat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Tydligen har skoleleverna så dåliga resultat.

För att de är lata och korkade, inte för att kraven skulle vara hårdare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

aker och ting kunde ha varit som de var. Men nu måste vi ju konkurrera med omvärlden därför som det har kommit med förändringar. Tydligen har skoleleverna så dåliga resultat.

är väll egentligen inte konstigt att konkurrera med omvärlden i ett samhälle där globalisering hyllas mer än något annat. Men hade det funnits ett intresse till att förbättra elevernas resultat så hade det också visat sig, konkurrens eller ej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

För att de är lata och korkade, inte för att kraven skulle vara hårdare.

Visst är de lata och så. Men dom är också unga. Det finns andra sätt att sköta den här krisen än att sätta alla dessa förändringar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Men hade det funnits ett intresse till att förbättra elevernas resultat så hade det också visat sig, konkurrens eller ej

Borde åtminstone finnas bättre sätt i att förbättra resultaten utan dessa förändringar.


   
SvaraCitera

Därför att högern tycker pedagogik är flummigt.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Betygen för flertalet av elever har minskats

Är det färre elever som får betyg säger du? Märkligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

Är det färre elever som får betyg säger du? Märkligt.

Oj, blev lite fel [crazy] Skrev rätt fort och kolla inte riktigt [crazy] Men menade givetvis att betygsresultaten har försämrats [crazy]


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

Men menade givetvis att betygsresultaten har försämrats

Jag är benägen att skylla på både Alliansen och det faktum att 70-talisterna fött fram Yolo- och Swaggenerationen. Med den kombinationen kan det ju inte gå annat än åt pipan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

och det faktum att 70-talisterna fött fram Yolo- och Swaggenerationen. Med den kombinationen kan det ju inte gå annat än åt pipan.

Va? Hahha [crazy] Och sedan är de nog fel att skylla på Alliansen. Alliansen är ett av de bästa partierna Sverige har haft.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Alliansen är ett av de bästa partierna Sverige har haft.

Alliansen är inget parti. Det är nog sådana som du som hon syftar på.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Alliansen är inget parti. Det är nog sådana som du som hon syftar på.

Jag vet vad hon menade och jag använde fel ord. Jag är ingen Yolo eller swag person, så nej [crazy] Jag är bara en osäker liten grabb [crazy]


   
SvaraCitera