Aviseringar
Rensa alla

Dagens ungdom


Ämnesstartare

hade nyss en relativt intensiv köksbordsdebatt med mina syskon angående universums uppkomst osv osv.

La fram en del konkreta argument för att någon form av skaparväsen finns men möttes konstant av motargument som "nej jag tycker inte att det är så" eller "det verkar orelaistiskt så nej!!" men ingen av dem (19 och 14 år :PP) hade några belägg alls på varför de tycker som de gör och så fort jag nådde en avgörande punkt så slingrade de sig med "men jag är inte intresserad av det där" eller dylikt

på vägen till rummet så svor jag en del över deras inskränkthet och trångsynta tankar.. kom då på att vid alla de gånger jag försökt ha något som liknar en filosofisk debatt med någon jämnårig så har det faktiskt alltid blivit såhär. (Samma sak med debatt angående den fria viljan, "nej jag tycker det verkar dåligt att man inte har fri vilja så jag tror inte på det")

Är det så att det är för töntigt att vara intresserad av sådant här så att ingen väljer att engagera sig? men borde man inte då åtminstone kunna vara öppen för andra människors argument om man väljer att ge sig in i en debatt även om man inte har egna? är det så jävla svårt att faktiskt vara vettig och kunna använda logik? Jag tycker ju att även om man är korkad så bör man ju kunna se en hel del samband?

scenariot är ungefär detsamma inom politik men där vet jag att det i alla fall finns fler engagerade

antar att detta inte bara rör dagens ungdom utan alla människor och inte bara i nutid, men det är det jag känner till så jag väljer att inte uttala mig om annat.

Lite kluddig och dålig tråd men hoppas att någon förstår vad jag menar [zzz]


   
Citera
Ämnesstartare

Gillar dig[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Gillar dig

yesss

/thread [cool]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

ite kluddig och dålig tråd men hoppas att någon förstår vad jag menar

Bara för att du är av en viss åsikt så betyder det inte att andra måste hålla med dig. De kanske bara är dåliga på att formulera sig, och det som du tycker är logiskt kanske är ologiskt för dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Är det så att det är för töntigt att vara intresserad av sådant här så att ingen väljer att engagera sig?

Kan vara så. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Bara för att du är av en viss åsikt så betyder det inte att andra måste hålla med dig. De kanske bara är dåliga på att formulera sig, och det som du tycker är logiskt kanske är ologiskt för dem.

Det är jag medveten om, men då får man helt enkelt sluta prata eller komma med argument som bygger på någonting alls [smile] Det är i alla fall min åsikt

dazed_and_confused:

Kan vara så.

[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

[n]

Men alltså förvånade det här dig eller brukar du se på dina syskon som lite enfaldiga? [cute]


   
SvaraCitera

Wanking BC:

då får man helt enkelt sluta prata

Det var väl det de gjorde[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Men alltså förvånade det här dig eller brukar du se på dina syskon som lite enfaldiga?

Handlar inte bara om mina syskon [no-no] talat om sådana här saker med en del andra i min ålder, alltid fått ungefär samma svar

Min 14åriga bror brukar faktiskt vara rätt skärpt, men så har han aspergers också [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Det var väl det de gjorde

Nej [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Handlar inte bara om mina syskon [no-no] talat om sådana här saker med en del andra i min ålder, alltid fått ungefär samma svar

Ja men vår generation är ju rätt avskyvärd egentligen, energidrinkar och Lady Gaga är det som får dem hårda. [n]


   
SvaraCitera

Tror det beror på att människor i vår ålder helt enkelt är sämst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Ja men vår generation är ju rätt avskyvärd egentligen, energidrinkar och Lady Gaga är det som får dem hårda.

Har faktiskt tänkt på det också [sad] Jorden kommer nog bli en festlig plats [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det humoristiska i detta sammanhang är att hälften utav de som har skrivit i denna tråd är precis sådana.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wanking BC:

Har faktiskt tänkt på det också [sad] Jorden kommer nog bli en festlig plats [cool]

Det är därför vi måste förinta den snarast så den kan få en någorlunda värdig död. [zzz]


   
SvaraCitera