Aviseringar
Rensa alla

Dagis - misshandlat någon grovt


Ämnesstartare

Hej, jag har ett par frågor bara.

1. Om man misshandlat någon grovt och har en anmälning på sig, får man jobba på dagis då?
2. Om man redan jobbar på dagis och fått en anmälan på sig efter att man blev anställd, får man jobba där då?
3. Om jag har blivit grovt misshandlad, har jag rätt till en gratis advokat då även fast det ännu inte gått upp till rätten?

MVH


   
Citera
Ämnesstartare

???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enfrågabara:

1. Om man misshandlat någon grovt och har en anmälning på sig, får man jobba på dagis då?

Knappast troligt att dagiset tar utdrag ur polisregistret på dig? [rolleyes]

enfrågabara:

2. Om man redan jobbar på dagis och fått en anmälan på sig efter att man blev anställd, får man jobba där då?

Beror la på om det är ett barn från din avdelning du misshandlat eller inte. [rolleyes]

enfrågabara:

3. Om jag har blivit grovt misshandlad, har jag rätt till en gratis advokat då även fast det ännu inte gått upp till rätten?

Vene. Tror det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Knappast troligt att dagiset tar utdrag ur polisregistret på dig? [rolleyes]

Jodå. För att få arbeta med barn så måste du ha ett registerutdrag från polismyndiheten. Det får dessutom inte vara äldre än 6 månader.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Knappast troligt att dagiset tar utdrag ur polisregistret på dig? [rolleyes]

Jo, en vän jag känner kollade de upp innan hon fick börja där...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jodå. För att få arbeta med barn så måste du ha ett registerutdrag från polismyndiheten. Det får dessutom inte vara äldre än 6 månader.

happ, vad fegt[sad]

enfrågabara:

Jo, en vän jag känner kollade de upp innan hon fick börja där...

Men fråga dagiset


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

För att få arbeta med barn så måste du ha ett registerutdrag från polismyndiheten. Det får dessutom inte vara äldre än 6 månader.

Bra. Men kan jag gå till ett dagis och säga att en anställd har en grov misshandel på sig (en anmälanm), skulle den då kunna bli kickad tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enfrågabara:

skulle den då kunna bli kickad tror du?

Troligtvis så är de skyldiga att göra det. Men jag vet inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enfrågabara:

Bra. Men kan jag gå till ett dagis och säga att en anställd har en grov misshandel på sig (en anmälanm), skulle den då kunna bli kickad tror du?

(hon fick anmälan på sig efter att hon börjat där kankse därför de ej såg det för det fanns inget innan, grejen är den att hon inte har någon dom på anmälan)

sista inlägget jag kan skriva, skulle verkligen vilja veta om jag blivit grovt misshandlad ska inte jag få en advokat? för en av dom som misshandlade mig fick nämligen en... helt jävla sjukt samhälle har fått stå ut med den här jävla skiten i ett år nästan men ska sätta ditt dem. vill göra livet surt för henne så hon får sparken.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Jag hoppas verkligen det
2. Jag hoppas verkligen det
3. Ingen aning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enfrågabara:

grejen är den att hon inte har någon dom på anmälan

Om personen inte blivit dömd så kan den ju självklart inte bli av med jobbet p.g.a. anmälan. Det vore ju sinnessjukt.


   
SvaraCitera

Om dömda pedofiler får jobba på dagis så borde dömda misshandlare få göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter troligt.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera