Aviseringar
Rensa alla

Dags att fatta?


Ämnesstartare

Spartakus:

Fast svensk lagstiftning utgår nästan alltid från individen, så jag förstår inte varför vi ska ha familjelagstiftning just vad gäller föräldraförsäkringen. Tycker att det är rimligt att den också ska utgå från individen.

Bra poäng. Min poäng var dock att jag blir trött på alla dessa relativt obetydliga frågor.

Spartakus:

PP är opålitliga och har inte en chans att komma in i riksdagen.
Jag är inte alls imponerad över de rödgröna men fan, det måste ändå bli Vänsterpartiet som får min röst.

Jag ser PP som väldigt pålitliga i förhållande till de andra partierna vi har att göra med och deras chans att komma in som rätt bra. De får inte lika mycket media som SD t.ex., men däremot har de ett starkare budskap, eftersom det rör alla.

Orsaken till att jag ser dem som pålitliga är att de är ett enfrågeparti. Deras partilinje är tydlig, de ger blanka fan i resten av politiken och går med det block som ger dem mest tillbaka.

Integritetsfrågor är oerhört viktiga. Man måste våga gå mot strömmen, när strömmen går fel och det är inte vad svenska politiker i de största partierna gör just nu.


   
SvaraCitera